antolll Posted August 15, 2011 Report Share Posted August 15, 2011 Mój przyjaciel studiuje lotnictwo w Rzeszowie i kilka dni temu miał swój pierwszy samodzielny lot Jest typem, który bardzo chętnie dzieli się wszelkimi lotniczymi informacjami, spytać o coś? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikemas22 Posted August 16, 2011 Report Share Posted August 16, 2011 tak, CPL(A) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted August 17, 2011 Report Share Posted August 17, 2011 owszem, balonem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigbadwoof Posted August 17, 2011 Report Share Posted August 17, 2011 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojvv Posted August 17, 2011 Report Share Posted August 17, 2011 Zrobiłem kilka lat temu kurs na paralotni w szkole na Żarze. Nie wiem, czy "to się liczy" ale mogę polecić jako całkiem niezły erzatz "prawdziwego" latania. Wrażenia z samodzielnego lotu są nieporównywalne z niczym innym a poziom adrenaliny i hormonu (?) szczęścia mocno wykracza poza standardowe doznania. Pozdr, wojvv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gravis Posted October 5, 2011 Report Share Posted October 5, 2011 tak, CPL(A) Kroczysz droga aeroklubów zaliczajac licencję po licencji, albo kończyłeś ww. politechnikę? Jak finansowo kształtuje się droga od zera do bohatera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
espresso Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 Kiedys sluzbowo latalem czesto heli, ale tylko jako pasazer,chetnie teraz w cywilu powrocilbym do tego, moze nie helikoptery ale sportowe maszyny tzw CESNA. Moooze kiedys...????!!!!! d.s. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gravis Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 sportowe maszyny tzw CESNA. Wybacz kolego, ale budowanie sztucznego wizerunku nie jest Twoją mocną stroną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
espresso Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 Wybaczam...tak, nazewnictwo z tej branzy jest u mnie niedostateczne, na razie, moze dlatego zapostowalem zeby takis ktos sie zirytowal, chociaz nie mialem takiego zamiaru wyszlo w praniu d.s. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gravis Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 Nie ogarniam - tak czy siak na przyszłość wstrzymaj się od tego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikemas22 Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 tak, CPL(A) Kroczysz droga aeroklubów zaliczajac licencję po licencji, albo kończyłeś ww. politechnikę? Jak finansowo kształtuje się droga od zera do bohatera? Kwestia dwóch lat w USA i skupienia sie na tylko tym. Koszt w sumie ok. $30,000.00 z ponad 250 h nalotu Od razu bohatera? W ogole nie mam czasu teraz latac ledwo utrzymuje currency. EDIT: aaa, zapomnialem dodac ze licencje z US trzeba skonwertowac w ULC, co wymaga zdania teorii, wylatania z 15 godzin tutaj i zdania egzaminu przed tutejsza komisja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gravis Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 CPLa w USA to 30 tyś $? A nie orientuje się kolega ile trzeba dorzucić do ATPL? Nie starasz się dociągnąć do liniowca? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikemas22 Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 CPLa w USA to 30 tyś $? A nie orientuje się kolega ile trzeba dorzucić do ATPL? Nie starasz się dociągnąć do liniowca? Staram, ale latajac tyle ile obecnie to odpowiedni nalot zrobie za jakies 40 lat a kazda godzina nalotu kosztuje, mysle ze jeszcze z $45k usd i bedzie atpl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gravis Posted October 10, 2011 Report Share Posted October 10, 2011 No to spory wydatek i trochę mnie zdziwił. Znam osoby, które w Pl zamykały się w 150 tyś. (tylko część godzin wylatały, jako powietrzne taksi dla skoczków) A szansy na podłapanie jakiejś roboty za free żeby tylko godzinki latały nie szukałeś, albo w stanach po prostu o to ciężej, bo bak znajomości? Ciągnięcie szybowców/skoczków? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikemas22 Posted October 10, 2011 Report Share Posted October 10, 2011 No to spory wydatek i trochę mnie zdziwił. Znam osoby, które w Pl zamykały się w 150 tyś. (tylko część godzin wylatały, jako powietrzne taksi dla skoczków) A szansy na podłapanie jakiejś roboty za free żeby tylko godzinki latały nie szukałeś, albo w stanach po prostu o to ciężej, bo bak znajomości? Ciągnięcie szybowców/skoczków? mozna by to w ten sposob tez zrobic (rowniez latac nad polami i plantacjami i opryskiwac). w moim przypadku to raczej kwestia braku czasu. chociaz moze kiedys. Polacy to madry narod - potrafia wszystko zrobic tanio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ral1n Posted October 18, 2011 Report Share Posted October 18, 2011 Dzień dobry, Sprawa z ATPL frozen jest trochę smutna. Trzeba wydać większy, mniejszy ogrom pieniędzy na uzyskanie samego CPL'a i teorii z ATPLa. O ile pamiętam to trzeba legitymować się 250h nalotu. Linie lotnicze nie wykazują zainteresowania kandydatami z nalotem 400-500h - to teraz proszę pomyśleć, ile trzeba sobie sfinansować na własną rękę..., żeby zasiąść jako FO. Ech... no i ta konwersja na dżary w przypadku US. Pozdrawiam. Disclaimer: Nie jestem pilotem, ale byłem o krok od przekwalifikowania się w kierunku tego zawodu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.