szewc24 Posted February 28, 2017 Report Share Posted February 28, 2017 Krótki opis sytuacji : Na weekendzie podróżowałem kilkoma pociągami pendolino w ramach biletu weekendowego max. Do tego biletu wykupiłem miejscówki w specjalnych wagonach ciszy. Wagon z założenia przeznaczony dla osób, które nie chcą być narażeni na najmniejszy hałas, nawet głośniejsze słuchanie muzyki przez słuchawki przez współpasażera. Wszystko było pięknie i ładnie, ale do czasu. Wszyscy pasażerowie przestrzegali zasad, natomiast sama obsługa zaczęła bombardowanie informacjami o przystankach (w ostateczności mogę to jeszcze zrozumieć) i non stop powtarzanymi informacjami o możliwości skorzystania z oferty Wars-u. I tutaj moje pytanie. 1. Czy jeżeli firma sama reklamuje wagon jako miejsce ciszy może naruszać tę ciszę ? Informacja o kolejnych przystankach jest na ekranach. 2. Czy informację o możliwości skorzystania z Wars-u, powtarzaną non-stop można traktować jako niezamówioną informację handlową ? Nie znalazłem w regulaminie przewozu takiego zapisu, że może być prezentowana, nie ma zapisu, że decydując się na przejazd, wyrażam zgody marketingowe. Można przyjąć, że komunikat nie jest ogólny, tylko skierowany do określonych pasażerów (na biletach jest nawet numer dokumentu tożsamości), w związku z tym myślę, że można to potraktować jako niezamówioną informację handlową. Co o tym myślicie, jakieś inne sugestie ? Trochę się wkurzyłem tym spamem dźwiękowym i chciałbym trochę podrążyć temat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodzixon Posted February 28, 2017 Report Share Posted February 28, 2017 1. Nie wiem. Trzeba się wczytać w regulamin, ale wydaje mi się, że wagon ciszy to bardziej taka umowa między pasażerami, a nie zobowiązanie przewoźnika. Bo jak niby miałby to egzekwować? 2. Nie jestem specjalistą od prawa konsumenckiego, ale o ile pamiętam pojęcie "niezamówionej informacji handlowej" dotyczy tylko informacji handlowej przesyłanej drogą elektroniczną. Niezależnie od powyższego, masz świętą rację, ale bardziej PKP możemy ocenić jako klient, niż coś wyegzekwować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szewc24 Posted February 28, 2017 Author Report Share Posted February 28, 2017 Wagon ciszy, to jest oferta od przewoźnika. Sam na monitorach reklamuje to jako specjalną usługę. Występuje w animacji gostek o imieniu Stefan. Wybierając miejscówkę, jasno jest to opisane, że pasażerowie mają prawo oczekiwać maksymalnej ciszy. No właśnie wiem, że "niezamówiona informacja handlowa" tyczy się głównie przesyłu drogą elektroniczną, dlatego szukam jakiegoś innego podparcia w jakimś przepisie. Wykupiłem przejazd, a nie nachalne namawianie na jakieś jedzenie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamuto Posted March 1, 2017 Report Share Posted March 1, 2017 Mnie też wnerwiają te ciągłe komunikaty, zwłaszcza "zaproszenia do WARS-u" artykułowane przez lektorkę w sposób cokolwiek pretensjonalny. BTW - wiecie jak PKP zapraszało całkiem niedawno do WARS-u po angielsku... "Please visit the WARS". Takie komunikaty pojawiały się na wyświetlaczach w pociągach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Janusz Posted March 1, 2017 Report Share Posted March 1, 2017 Przypomina mi się sytuacja, kiedy za PRLu można było pojechać do ZSRR "na wakacje" nad morze - a tam zamontowane głośniki co parędziesiąt metrów, co nadawały w kółko: "Towarzysze odpoczywający, możecie zrobić sobie zdjęcie przy naszym bohaterze narodowym..." (jakoś tak). Świat idzie naprzód, PKP zawsze pozostanie zmorą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.