kielas Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 O DNA marki, kultowe modele i mechanizmy oraz strategię na najbliższe lata pytamy Dyrektora Zarządzającego manufakturą Zenith - Aldo Magadę. Wyświetl pełny artykuł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirat Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 TK: A teraz nieco drażliwe w ostatnim czasie pytanie, jak odbił się na Was skok franka? AM: Chcesz się czegoś napić? (śmiech) A poważnie, nie można podejmować decyzji pod wpływem chwili ani paniki. Nikt nie wie co będzie dalej, dlatego planujemy trochę poczekać. Jest prawdopodobne, że część cen będziemy musieli dostosować do nowych realiów. Mamy też produkty, w których elastyczność cenowa nie jest możliwa. Staramy się zawsze być konkurencyjni i zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby nieco ostudzić sytuację. Na pewne rzeczy nie mamy jednak wpływu i jako grupa będziemy się zastanawiali, jak uporać się z tym problemem. Zaciekawił mnie ten fragment (jest bardziej ekonomiczny niż zegarkowy). Czy rzeczywiście w segmencie dóbr luksusowych elastycznosć cenowa jest niewielka? (biorąc pod uwagę choćby strukturę ceny) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eye_lip Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 Myślę, że to się tyczy pewnych linii modelowych - są produkty które na siebie nie zarabiają, a mają w pewien sposób umożliwić konsumentowi wejście do świata danej marki. Często jest tak, że mamy dwa technicznie tożsame zegarki (w obrębie jednej marki), i jeden kosztuje np. 3700zł, a drugi 6000zł - wynika to tylko z przynależności do danych linii modelowych (np. ten tańszy należy do najtańszej linii, a drugi do kultowej produkowanej od lat 70), tzn. że sprzedając ten droższy, firma zarabia więcej rekompensując ten na którym jest nieznaczny zarobek. Mój komentarz do samej zmiany prezentowałem już na kmziz: Rewelacyjne informacje - widzę, że Aldo Magada to właściwy człowiek na właściwym miejscu.Aktualne piloty przypominały mi kuriozalne eksperymanty T.Nadafa z modelami Defy, a wycofanie Sellity, to jedyny słuszny krok - dobrze, że ten mariaż trwał krótko, bo osłabiał prestiż marki Zenith.Cieszę się, że Elite znowu zostanie wyeksponowany, to świetna linia i piękne mechanizmy w dobrych cenach. Ostatnio jakby zakurzyły się i sporo klientów nie brało pod uwagę tych manufakturowych zegarków w przedziale cenowym ok. 3,5-4k euro. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.