Skocz do zawartości

Garnitur Safari


m1chalczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy,

mimo wcześniejszego planu uszycia samych spodni, zdecydowałem jednak się uszyć nietypowy garnitur - spodnie jak to spodnie (gurkha, wysoki stan, podwójne zakładki, manszety, szerszy krój), natomiast marynarka to będzie kurtka safari. Zakupiłem już 4,5 mb czekoladowej wełny o otwartym, płóciennym splocie. Zostawiłem już materiał i krawcowa po majówce bierze się za szycie pod pierwszą przymiarkę. Do tego czasu mogę jeszcze rozwiać moje problemy przy samych podstawach konstrukcji, o co proszę Was poniżej.

Największe zagwozdki mam z marynarką.

1. Tył. Na pewno będzie dzielony karczek. Teraz tylko nie wiem, czy lepiej zrobić na samym środku kontrafałdę (jak niżej) image.thumb.png.7da065a7113e18911520d558634d6482.png

czy może zdecydować się na taki zapas/zakładkę (nie wiem jak to się nazywa) przy ramionach i pod pachami, zdjęcie wiele wyjaśni:

image.png.645bab1dedb467b05cef8e432456acb0.pngimage.png.0d9180aaaacc0706b0bce5579ca9caf7.pngimage.thumb.png.4abbafa53033320dbb51c59d24f803a5.png

a może zrobić oba? Sęk w tym, że nie widziałem jeszcze nigdzie safari z taką boczną zakładką. Poza tym, jeśli jakaś marynarka miała już ten boczny zapas, to nie miałą za to jednocześnie kontrafałdy na środku. Proszę o pomoc w wyborze, który wariant wybrać.

2. Rozcięcie na dole. Je chcę na pewno, nie wiem tylko jakie wybrać. Zwyczajną, pojedynczą szlicę, taką jak w marynarkach:

image.thumb.png.1bbcedbfded54a2dd68f7143599cc8ad.png

czy może też pojedynczą, tylko że nie do końca wyciętą, tylko bardziej trójwymiarową:

image.png.cbac6a520293859eb300099d16b10f28.pngimage.png.b138c420cee921c1b2061019c25f9035.pngimage.thumb.png.d8a19787c899ba50f40a8edabc056a21.png

Zależy mi przede wszystkim na wygodzie. Ta trójwymiarowa wygląda dobrze, uzupełnia się z kontrafałdą. Boję się jednak, że przez brak fizycznego przecięcia tkaniny nie będzie ona tak wygodna jak wersja z całkowicie rozciętą szlicą, tylko że taka jest płytsza i mniej dynamiczna.

Tak teraz na to patrzę i mam nieodparte wrażenie, że ta "trójwymiarowa szlica" to po prostu kontrafałda na dole. Czytałem kiedyś na tym forum projekt kurtki, która miała i górną, i dolną kontrafałdę. Pamiętam, że Forumowicz by następnym razem nie robił tej dolnej kontrafałdy. To chyba ten wątek -


3. Długość. Mam 176 cm wzrostu, moje marynarki mają po 75/6 cm długości od kołnierza i spełniają wymogi klasycznej sylwetki. Krawcowa zasugerowała, by kurtka była o jakieś 2-3cm dłuższa. Co myślicie na ten temat?

4. Klapy. Poniżej podsyłam zdjęcia inspiracji, w hierarchicznej kolejności od najbardziej preferowanych do najmniej. Z chęcią zapoznam się z Waszymi upodobaniami i sugestiami.

image.thumb.png.0bc15b7935007e55c47c212fc66c75e6.pngimage.thumb.png.2e851a643640ec89fb8d837e8df72d81.pngimage.thumb.png.467d7d8a28087f24a7cf640dd1943e4a.pngimage.png.a43205a61f73da6a1335d756852b3eb8.png
image.thumb.png.0806446f34fd0f6c3a464405070c8309.pngimage.png.2cfaa5051157b4cd115e44f7a483287f.pngimage.thumb.png.2ba5392f43ac80108b46bf40b8803656.png

Przy okazji przodu, na ile guzików powinna być zapinana kurtka? Na jakiej wysokości powinna się otwierać? Wiem, że nie ma jednej zasady ani gustu, ale proszę o Wasze rady/inspiracje.

Mam jeszcze kilka innych wątpliwości, ale one dotyczą kieszeni i paska, więc to będzie raczej temat nie tak pilny i prędzej do zrobienia po pierwszej przymiarce. Na tę chwilę uprzejmie proszę o porady i sugestie z ww. tematami, gdyż przyprawiają mnie o zawrót głowy. Pierwsza przymiarka za miesiąc, zdjęcie oczywiście postaram się podrzucić.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczowe chyba są kompetencje tajemniczej "krawcowej"; jeśli to tzw. "pani od przeróbek", to każdy "ficzer" będzie stanowił dodatkowe wyzwanie i ogólny efekt może niestety okazać się taki:

image.thumb.png.a2dc700f2fa71b3882da836874b4b16c.png

Aby tego uniknąć, rozwiązaniem jest safari minimalistyczne, jak tu:

https://www.permanentstyle.com/2014/08/bespoke-safari-jacket-part-1.html

Jeżeli jednak krawcowa "dowiezie" to chapeau bas i chcielibyśmy poznać jej adres.

Cop do kontrafałdy/action back, zależy czy zamierzasz w tej marynarce polować, czy zadawać szyku na deptaku; podstawowym zadaniem tego ficzeru jest ułatwianie ruchów rąk i tułowia. Guziki - podobnie: więcej guzików daje możliwość zapięcia się podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych. W skrócie: dużo ficzerów = kurtka funkcjonalna, mało ficzerów = kurtka modowa.

Zakładam, że już wiesz, że brązowy garnitur tego typu może się szybko znudzić i lepiej wydać te niemałe pieniądze na dobrze leżący, klasyczny garnitur granatowy, który wcale nie musi zrobić z Ciebie sztywniaka, zależy jak będzie uszyty i jak go będziesz nosił. Garnitur to bardzo fajne ubranie codzienne, o czym już wszyscy z wyjątkiem paru twardzieli z tego forum zapomnieli.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, lubo69 napisał:

Kluczowe chyba są kompetencje tajemniczej "krawcowej"; jeśli to tzw. "pani od przeróbek", to każdy "ficzer" będzie stanowił dodatkowe wyzwanie i ogólny efekt może niestety okazać się taki:

image.thumb.png.a2dc700f2fa71b3882da836874b4b16c.png

Aby tego uniknąć, rozwiązaniem jest safari minimalistyczne, jak tu:

https://www.permanentstyle.com/2014/08/bespoke-safari-jacket-part-1.html

Jeżeli jednak krawcowa "dowiezie" to chapeau bas i chcielibyśmy poznać jej adres.

Cop do kontrafałdy/action back, zależy czy zamierzasz w tej marynarce polować, czy zadawać szyku na deptaku; podstawowym zadaniem tego ficzeru jest ułatwianie ruchów rąk i tułowia. Guziki - podobnie: więcej guzików daje możliwość zapięcia się podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych. W skrócie: dużo ficzerów = kurtka funkcjonalna, mało ficzerów = kurtka modowa.

Zakładam, że już wiesz, że brązowy garnitur tego typu może się szybko znudzić i lepiej wydać te niemałe pieniądze na dobrze leżący, klasyczny garnitur granatowy, który wcale nie musi zrobić z Ciebie sztywniaka, zależy jak będzie uszyty i jak go będziesz nosił. Garnitur to bardzo fajne ubranie codzienne, o czym już wszyscy z wyjątkiem paru twardzieli z tego forum zapomnieli.

1. Pani nie oferuje jedynie poprawek krawieckich, lecz również szycie na miarę. Co prawda głównie damskie, ale pokazała mi realizacje męskich ubrań i uznałem, że kompetencje ma. Co więcej, kontrafałdy, zapięcie gurkha, regulatory boczne znała już wcześniej. Musiałem jedynie jej wytłumaczyć spalla camicia, gdyż planuje właśnie w taki sposób wszyć rękawy  w tej kurtce. Oczywiście, nie mam gwarancji, że wyjdzie 10/10. Podjąłem to ryzyko, gdyż udało mi się kupić materiał za niską cenę, a sama Pani bierze bardzo mało za igłę.

2. Nie zamierzam uszyć klasycznego granatowego garnituru, gdyż mam już taki dwurzędowy od SuSu. Co prawda spodnie od niego nie są moimi ulubionymi spodniami, ale i tak zakładam go bardzo rzadko. Co więcej, brązowy garnitur będzie częściej noszony zdekompletowany niż jako całość. Kolejnym powodem, dla którego nie chcę klasycznego garnituru jest to, że Pani nie szyje męskich ubrań na konstrukcji. Jeśli jednak jakąś bym ją namówił, to bym zapłacił 3x więcej niż za "koszulę wierzchnią z kieszeniami zewnętrznymi", czytaj: marynarkę safari bez konstrukcji ;)

3. "Action back" - to jest ta nazwa, dziękuję! Po przespaniu i zobaczeniu więcej przykładów action back w akcji doszedłem do wniosku, że środkowa kontrafałda będzie lepszym wyborem. Dalej jednak nie wiem, czy na dole pleców zrobić pojedynczą szlicę, czy kolejną kontrafałdę.

4. Jeśli chodzi o funkcjonalność z przodu i guziki, to na pewno chcę uniknąć żołnierskiego wyglądu, które moim zdaniem zapewni zapinanie się pod samą szyję w tych guzikach. Oczywiście, kołnierz ma być na stójce, żeby można było go postawić gdy zawieje wiatr. Zastanawiam się też jak powinny wyglądać klapy. Przykładowo, to te z Poszetki wydają mi się być za bardzo workwearowe, a ze Spier&Mackay (ostatnie zdjęcie) optycznie zbyt małe.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nowych przemyśleń:

1. Klapy - odpuszczam te szerokie z praktycznego powodu: nachodzą na górne kieszenie, z których mam zamiar korzystać. Planuję je zrobić trochę jak w Poszetce, w której nie nachodzą na kieszenie, ale jednocześnie będę starał się je poszerzyć, żeby nie były aż tak bardzo w stylu workwear.

Szczególnie podoba mi się poniższy wzór kurtki safari (no, może poza pagonami). Tak też chyba zaplanuje rozmieszczenie guzików oraz klap i kołnierza.

image.thumb.png.3567801ccd3399c4a4267bb590e2740d.png

image.thumb.png.4e74b5342406197b1fa9b6134c84d52a.png

2. Tył - przeglądając realizację garnituru sportowego @Velahrn zastanawiam się, czy nie zrobić też półpasa/halfbelt.

Jednocześnie zaznaczę, że moja kurtka będzie miała pasek do wiązania wokół talii. Czy takie połączenie pasuje ze sobą? Czy albo to, albo to?

Ile szerokości powinien mieć półpas? Ten z realizacji moderatora jest na pewno szerszy niż typowy pasek do wiązania w kurtkach safari. Czy w przypadku zastosowania półpasa, pasek powinien mieć taką samą szerokość jak halfbelt?

https://forum.butwbutonierce.pl/uploads/monthly_2021_03/DSC_0027.JPG.9b877fe2d5dcf2131363dbb0fbbf1535.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, m1chalczyk napisał:

Z nowych przemyśleń:

1. Klapy - odpuszczam te szerokie z praktycznego powodu: nachodzą na górne kieszenie, z których mam zamiar korzystać. Planuję je zrobić trochę jak w Poszetce, w której nie nachodzą na kieszenie, ale jednocześnie będę starał się je poszerzyć, żeby nie były aż tak bardzo w stylu workwear.

Szczególnie podoba mi się poniższy wzór kurtki safari (no, może poza pagonami). Tak też chyba zaplanuje rozmieszczenie guzików oraz klap i kołnierza.

image.thumb.png.3567801ccd3399c4a4267bb590e2740d.png



2. Tył - przeglądając realizację garnituru sportowego @Velahrn zastanawiam się, czy nie zrobić też półpasa/halfbelt.

Jednocześnie zaznaczę, że moja kurtka będzie miała pasek do wiązania wokół talii. Czy takie połączenie pasuje ze sobą? Czy albo to, albo to?

Ile szerokości powinien mieć półpas? Ten z realizacji moderatora jest na pewno szerszy niż typowy pasek do wiązania w kurtkach safari. Czy w przypadku zastosowania półpasa, pasek powinien mieć taką samą szerokość jak halfbelt?
 

Zmierzyłem i u mnie w marynarce ma 5 cm. Standardowe paski do wiązania w pasie, np. w kurtce safari, jak się okazuje mają podobnie. Np. mój pasek w safari od Massimo Dutti ma też 5 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Velahrn napisał:

Zmierzyłem i u mnie w marynarce ma 5 cm. Standardowe paski do wiązania w pasie, np. w kurtce safari, jak się okazuje mają podobnie. Np. mój pasek w safari od Massimo Dutti ma też 5 cm.

A to ciekawe. Ja generalnie myślałem, żeby zrobić pasek o szerokości 6 cm.

A co myślisz o połączeniu halfbelt + pasek do wiązania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.