Skocz do zawartości

Jak mam zadbać o nowe buty sztyblety z nubuku ?

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej jestem zielony w temacie i zdobywam trochę wiedzy i naszły mnie wątpliwość jak mam zadbać o nowe buty jeszcze nieużywane czy stosować się zaleceń z tego postu https://forum.butwbutonierce.pl/topic/3108-jak-dbać-o-obuwie-zamszowe

Czy z tego ? https://www.biegunwschodni.pl/2015/04/skuteczna-impregnacja-obuwia-trekkingowego-metoda-tluszczowa.html

W komentarzach autor postu mówi że na nowych butach nie olejowa więc codzienne pryskanie tym  spreyem przeciw wilgoci wystarczy ?

Ostatnie pytanie dotyczy szczątki do czyszczenia nubuku autor postu 1 piszę o metalowej w niektórych miejscach w internecie nie wspominają tylko z innnego włosia to jak w końcu ? Ta metalowa nie będzie za mocna nie wyrwie włosa skóry , nie uszkodzi ? 

Pozdrawiam ;)

Opublikowano

Ten drugi post dotyczy butów trekkingowych w ciężkich warunkach. To raczej nijak się ma do sztybletów noszonych w mieście. Olejowanie nubuku to nie najlepszy pomysł jeśli zależy ci na ich estetyce.

Wysłane z mojego Pixel 7 Pro przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
10 godzin temu, Kamil_Pi napisał:

jak mam zadbać o nowe buty jeszcze nieużywan

Poza konserwacją nanoprotectorem nic więcej z nowymi butami zamszowymi bym nie robił. 

Do tej skory stosujesz szczotkę "gumową" lub miedzianą (ta druga do plam/brudu umiejscowionego głębiej w skórze; niczego nie zniszczysz). O szczotce z włosia do zamszu nie słyszałem, a te które są dedykowane do skór licowych chyba słabo poradzą sobie z kurzem na zamszu.

Opublikowano
6 godzin temu, Gocławianin napisał:

Poza konserwacją nanoprotectorem nic więcej z nowymi butami zamszowymi bym nie robił. 

Do tej skory stosujesz szczotkę "gumową" lub miedzianą (ta druga do plam/brudu umiejscowionego głębiej w skórze; niczego nie zniszczysz). O szczotce z włosia do zamszu nie słyszałem, a te które są dedykowane do skór licowych chyba słabo poradzą sobie z kurzem na zamszu.