Skocz do zawartości

Pierwsze "poważniejsze" buty - brogue?


Omertà

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie,

przede mną inwestycja, a mianowicie kupno butów wiosenno/letnich. Stosunkowo niedawno zainteresowałem się klasyczną elegancją, także nie mam zbyt wiele doświadczenia w kwestii wyboru ubrań, o obuwiu nie wspominając. Mam do wydania około 600 złotych (tutaj pojawia się wątpliwość - warto na pierwszy raz wydać taką kwotę?). Buty będą noszone do chinosów, jeansów, 5-pocketsów w połączeniu z casualowymi marynarkami, koszulami, sweterkami, czasem t-shirtami. Czy broguesy będą dobrym wyborem? Jeśli tak, to gdzie się w takowe zaopatrzyć? Przeglądałem kilka sklepów internetowych w tym Sarenza, Partenope i Klasyczne buty. Wpadł mi w oko ten model http://www.sklep.klasycznebuty.pl/522,berwick-3556-dark-brown-ls.html, jednak niestety musiałbym trochę dozbierać. Warto, czy lepiej szukać czegoś innego? Proszę o radę i z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O konkretnych markach się nie wypowiem, ale wybór typu obuwia pochwalam. Ciemnobrązowe broguesy to były także i moje pierwsze buty dla dorosłych, kupione w czasach studenckich. Życie tak się mi ułożyło, że do dziś to ten model i kolor noszę ze wszystkich najczęściej.

 

Jeśli masz przed sobą jeszcze jakiś czas na uczelni, albo nie spodziewasz się wykonywać pracy, która będzie wymagała butów bardziej formalnych (albo obuwia roboczego :P), to tego wyboru na pewno nie pożałujesz.

 

Kilka sugestii dotyczących zakupu takich butów:

-lepiej kupić (jeśli nie widzimy buta na żywo) brąz zbyt ciemny niż zbyt jasny;

-kopyto *moim zdaniem* nie powinno być zbyt wysmuklane; brogsy to buty wizualnie ciężkie i pasuje im konserwatywne, szersze kopyto i grubsza podeszwa;

-zwróć uwagę na ładny medalion (dziurkowanie na czubku buta), to on czyni broguesy ładnymi. W niektórych markach w broguesach odpowiada mi wszystko poza medalionem (Markowski!).