Skocz do zawartości

Chelsea (Dealer), Jodhpur, Wellington Boots


Krakus ;)

Rekomendowane odpowiedzi

Współczesne Jodhpur boots to właśnie sztyblety z bocznymi elastycznymi gumkami, więc te z paskami jak najbardziej można zakwalifikować do sztybletów.

Pytam ... poniewaz ja znam nastepujacy podzial i nie mam pojecia czy jest on uzywany w jezyku polskim czy tez nie ....a jezeli juz to jakie to nazwy.

Chelsea Boots (Dealer Boots) to trzewiki z elastycznymi gumkami po bokach

Jodhpur Boots to trzewiki z paskiem dookola cholewki ... takie jak na zdjeciu Alfred Sargent Childrey

Wellington Boots - wyzsze buty (oficerki) z cholewka do ponad pol lydki (prawie pod kolano)

Współcześnie nazwa Wellington Boots odnosi się głównie do gumowych butów z wysoką cholewą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gccg

Współczesne Jodhpur boots to właśnie sztyblety z bocznymi elastycznymi gumkami, więc te z paskami jak najbardziej można zakwalifikować do sztybletów.

Pytam ... poniewaz ja znam nastepujacy podzial i nie mam pojecia czy jest on uzywany w jezyku polskim czy tez nie ....a jezeli juz to jakie to nazwy.

Chelsea Boots (Dealer Boots) to trzewiki z elastycznymi gumkami po bokach

Jodhpur Boots to trzewiki z paskiem dookola cholewki ... takie jak na zdjeciu Alfred Sargent Childrey

Wellington Boots - wyzsze buty (oficerki) z cholewka do ponad pol lydki (prawie pod kolano)

Współcześnie nazwa Wellington Boots odnosi się głównie do gumowych butów z wysoką cholewą.
Rowniez ... nie wspominalem o tym, bo nie jest to zwiazane z tematem butow jezdzieckich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gccg

Jeśli chodzi o sztyblety to bardzo podoba mi się taki model. Tu akurat Alfred Sargent:

Najladniejsze Jodhpur Boots po Edward Green MTO to C&J Cottesmore

Dołączona grafika

Podobaja mi sie takze Barker Black Blenheim

Dołączona grafika

i Tricker's Chepstow

Dołączona grafika

Alfred Sargent Childrey budzi u mnie dosc mieszane uczucia.

Kupilem je jako Shipton and Heneage Childrey. Dokladnie ten sam but z logo AS na obcasie; robiony jedynie onegdaj przez firme Alfred Sargent dla Shipton & Heneage. Kosztowaly okolo 140 funtow.

Ich zaleta jest ladne, smukle kopyto 87, ktore jest zarazem wygodne (przynajmniej dla mojej stopy). Buty zrobione sa na pojedynczej podeszwie skorzanej. Spod obcasa jest calkowicie gumowy ale zawsze moznaby wymienic go na 3/4 skory i 1/4 "guma antyposlizgowa". Naturalnie konstrukcja Good Year.

Duzym minusem buta jest wyglad skory - typowa corrected grain. Jej jakosc nie jest najgorsza w sensie niedogodnosci uzytkowych jak widoczne zalamania, odksztalcenia, itd. Nie, pod tym wzgledem zachowuje sie bardzo dobrze. Wyglada natomiast bardzo "plastikowo" albo "lakierkowo" przez co w sloncu kazdy pyl jest na nich widoczny. Z drugiej zas strony ... kiedy je dobrze "wypucuje" to buty przyciagaja uwage przechodniow, gdyz mozna sie w nich przejrzec niczym w lustrze.

W jakis czas po ich zakupie zalowalem, ze nie dolozylem pieniedzy i nie kupilem C&J Cottesmore. Bardzo niepraktyczna wydawala mi sie ich pojedyncza skorzana podeszwa. Niezbyt przeznaczona na zimno, deszcz czy tez snieg. Dlatego poszedlem do szewca i dokleil mi on podeszwe commando. od razu staly sie bardziej praktyczne. Uzywam ich glownie w jesienno-podobne, wilgotno-chlodno-deszczowe dni.

Dołączona grafika

"swietlista" skora corrected grain

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Commando sole "zamontowane" przez szewca. Cena owej uslugi ... juz dobrze nie pamietam ...pomiedzy 35 a 40 euro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej więcej zdjęć butów Mack James - jak ustalił gccg - Jodhpur Boots. Zdjęcia robiłem tuż po powrocie do mieszkania, więc podeszwa jeszcze mokra od deszczu. Aparat przekłamuje kolory - tak naprawdę skóra jest jaśniejsza i żywsza...

Pytanie do zdj. 2 - czy oplatając but paskiem, powinno się przepleść przez szlufkę również kawałek paska ze sprzączką (inaczej niż na zdjęciu, czyli w szlufce miałyby się znajdować dwa kawałki paska) i co z wystającą końcówką - również przepleść przez szlufkę (paski wchodziłby trzeci raz w szlufkę)? Mam chude kostki, więc zapinam but dość ciasno i końcówka nieuchronnie wystawać musi.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

PS Przepraszam za brud na balkonie... obiecuję poprawę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z prawidłami do takich butów? Czasem widzę na zdjęciach dość wysokie prawidła, które sięgają mniej więcej kostki. Widziałem też takie plastikowe usztywniacze do kozaków. W opisane w tym temacie Jodhpur boots wkładam zwykłe prawidła, ale w zgięciach cholewy skóra nie wraca do pełni formy, będąc "w stanie spoczynku" :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A buty (rzecz. r. ż., w mianowniku: buta)

"buta" to dopełniacz lp, rodzaj męski oczywiście!

W mianowniku: but. W języku polskim rzeczowniki nie zmieniają rodzaju podczas deklinacji

Co do prawideł wysokich, pełnych to takie stosuje się w oficerkach, w trzewikach rzadziej. Do takich kozaczków z marszczoną cholewką raczej nie - bo i po co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.