Jump to content

Chelsea (Dealer), Jodhpur, Wellington Boots


Krakus ;)
 Share

Recommended Posts

Współczesne Jodhpur boots to właśnie sztyblety z bocznymi elastycznymi gumkami, więc te z paskami jak najbardziej można zakwalifikować do sztybletów.

Pytam ... poniewaz ja znam nastepujacy podzial i nie mam pojecia czy jest on uzywany w jezyku polskim czy tez nie ....a jezeli juz to jakie to nazwy.

Chelsea Boots (Dealer Boots) to trzewiki z elastycznymi gumkami po bokach

Jodhpur Boots to trzewiki z paskiem dookola cholewki ... takie jak na zdjeciu Alfred Sargent Childrey

Wellington Boots - wyzsze buty (oficerki) z cholewka do ponad pol lydki (prawie pod kolano)

Współcześnie nazwa Wellington Boots odnosi się głównie do gumowych butów z wysoką cholewą.
Link to comment
Share on other sites

Guest gccg

Współczesne Jodhpur boots to właśnie sztyblety z bocznymi elastycznymi gumkami, więc te z paskami jak najbardziej można zakwalifikować do sztybletów.

Pytam ... poniewaz ja znam nastepujacy podzial i nie mam pojecia czy jest on uzywany w jezyku polskim czy tez nie ....a jezeli juz to jakie to nazwy.

Chelsea Boots (Dealer Boots) to trzewiki z elastycznymi gumkami po bokach

Jodhpur Boots to trzewiki z paskiem dookola cholewki ... takie jak na zdjeciu Alfred Sargent Childrey

Wellington Boots - wyzsze buty (oficerki) z cholewka do ponad pol lydki (prawie pod kolano)

Współcześnie nazwa Wellington Boots odnosi się głównie do gumowych butów z wysoką cholewą.
Rowniez ... nie wspominalem o tym, bo nie jest to zwiazane z tematem butow jezdzieckich
Link to comment
Share on other sites

Guest gccg

Jeśli chodzi o sztyblety to bardzo podoba mi się taki model. Tu akurat Alfred Sargent:

Najladniejsze Jodhpur Boots po Edward Green MTO to C&J Cottesmore

Dołączona grafika

Podobaja mi sie takze Barker Black Blenheim

Dołączona grafika

i Tricker's Chepstow

Dołączona grafika

Alfred Sargent Childrey budzi u mnie dosc mieszane uczucia.

Kupilem je jako Shipton and Heneage Childrey. Dokladnie ten sam but z logo AS na obcasie; robiony jedynie onegdaj przez firme Alfred Sargent dla Shipton & Heneage. Kosztowaly okolo 140 funtow.

Ich zaleta jest ladne, smukle kopyto 87, ktore jest zarazem wygodne (przynajmniej dla mojej stopy). Buty zrobione sa na pojedynczej podeszwie skorzanej. Spod obcasa jest calkowicie gumowy ale zawsze moznaby wymienic go na 3/4 skory i 1/4 "guma antyposlizgowa". Naturalnie konstrukcja Good Year.

Duzym minusem buta jest wyglad skory - typowa corrected grain. Jej jakosc nie jest najgorsza w sensie niedogodnosci uzytkowych jak widoczne zalamania, odksztalcenia, itd. Nie, pod tym wzgledem zachowuje sie bardzo dobrze. Wyglada natomiast bardzo "plastikowo" albo "lakierkowo" przez co w sloncu kazdy pyl jest na nich widoczny. Z drugiej zas strony ... kiedy je dobrze "wypucuje" to buty przyciagaja uwage przechodniow, gdyz mozna sie w nich przejrzec niczym w lustrze.

W jakis czas po ich zakupie zalowalem, ze nie dolozylem pieniedzy i nie kupilem C&J Cottesmore. Bardzo niepraktyczna wydawala mi sie ich pojedyncza skorzana podeszwa. Niezbyt przeznaczona na zimno, deszcz czy tez snieg. Dlatego poszedlem do szewca i dokleil mi on podeszwe commando. od razu staly sie bardziej praktyczne. Uzywam ich glownie w jesienno-podobne, wilgotno-chlodno-deszczowe dni.

Dołączona grafika

"swietlista" skora corrected grain

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Commando sole "zamontowane" przez szewca. Cena owej uslugi ... juz dobrze nie pamietam ...pomiedzy 35 a 40 euro

Link to comment
Share on other sites

Poniżej więcej zdjęć butów Mack James - jak ustalił gccg - Jodhpur Boots. Zdjęcia robiłem tuż po powrocie do mieszkania, więc podeszwa jeszcze mokra od deszczu. Aparat przekłamuje kolory - tak naprawdę skóra jest jaśniejsza i żywsza...

Pytanie do zdj. 2 - czy oplatając but paskiem, powinno się przepleść przez szlufkę również kawałek paska ze sprzączką (inaczej niż na zdjęciu, czyli w szlufce miałyby się znajdować dwa kawałki paska) i co z wystającą końcówką - również przepleść przez szlufkę (paski wchodziłby trzeci raz w szlufkę)? Mam chude kostki, więc zapinam but dość ciasno i końcówka nieuchronnie wystawać musi.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

PS Przepraszam za brud na balkonie... obiecuję poprawę ;)

Link to comment
Share on other sites

A co z prawidłami do takich butów? Czasem widzę na zdjęciach dość wysokie prawidła, które sięgają mniej więcej kostki. Widziałem też takie plastikowe usztywniacze do kozaków. W opisane w tym temacie Jodhpur boots wkładam zwykłe prawidła, ale w zgięciach cholewy skóra nie wraca do pełni formy, będąc "w stanie spoczynku" :-/

Link to comment
Share on other sites

A buty (rzecz. r. ż., w mianowniku: buta)

"buta" to dopełniacz lp, rodzaj męski oczywiście!

W mianowniku: but. W języku polskim rzeczowniki nie zmieniają rodzaju podczas deklinacji

Co do prawideł wysokich, pełnych to takie stosuje się w oficerkach, w trzewikach rzadziej. Do takich kozaczków z marszczoną cholewką raczej nie - bo i po co.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.