Krakus ;) Posted May 4, 2011 Report Share Posted May 4, 2011 Współczesne Jodhpur boots to właśnie sztyblety z bocznymi elastycznymi gumkami, więc te z paskami jak najbardziej można zakwalifikować do sztybletów.Pytam ... poniewaz ja znam nastepujacy podzial i nie mam pojecia czy jest on uzywany w jezyku polskim czy tez nie ....a jezeli juz to jakie to nazwy. Chelsea Boots (Dealer Boots) to trzewiki z elastycznymi gumkami po bokach Jodhpur Boots to trzewiki z paskiem dookola cholewki ... takie jak na zdjeciu Alfred Sargent Childrey Wellington Boots - wyzsze buty (oficerki) z cholewka do ponad pol lydki (prawie pod kolano) Współcześnie nazwa Wellington Boots odnosi się głównie do gumowych butów z wysoką cholewą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gccg Posted May 4, 2011 Report Share Posted May 4, 2011 Współczesne Jodhpur boots to właśnie sztyblety z bocznymi elastycznymi gumkami, więc te z paskami jak najbardziej można zakwalifikować do sztybletów.Pytam ... poniewaz ja znam nastepujacy podzial i nie mam pojecia czy jest on uzywany w jezyku polskim czy tez nie ....a jezeli juz to jakie to nazwy. Chelsea Boots (Dealer Boots) to trzewiki z elastycznymi gumkami po bokach Jodhpur Boots to trzewiki z paskiem dookola cholewki ... takie jak na zdjeciu Alfred Sargent Childrey Wellington Boots - wyzsze buty (oficerki) z cholewka do ponad pol lydki (prawie pod kolano) Współcześnie nazwa Wellington Boots odnosi się głównie do gumowych butów z wysoką cholewą.Rowniez ... nie wspominalem o tym, bo nie jest to zwiazane z tematem butow jezdzieckich Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gccg Posted May 4, 2011 Report Share Posted May 4, 2011 Jeśli chodzi o sztyblety to bardzo podoba mi się taki model. Tu akurat Alfred Sargent:Najladniejsze Jodhpur Boots po Edward Green MTO to C&J Cottesmore Podobaja mi sie takze Barker Black Blenheim i Tricker's Chepstow Alfred Sargent Childrey budzi u mnie dosc mieszane uczucia. Kupilem je jako Shipton and Heneage Childrey. Dokladnie ten sam but z logo AS na obcasie; robiony jedynie onegdaj przez firme Alfred Sargent dla Shipton & Heneage. Kosztowaly okolo 140 funtow. Ich zaleta jest ladne, smukle kopyto 87, ktore jest zarazem wygodne (przynajmniej dla mojej stopy). Buty zrobione sa na pojedynczej podeszwie skorzanej. Spod obcasa jest calkowicie gumowy ale zawsze moznaby wymienic go na 3/4 skory i 1/4 "guma antyposlizgowa". Naturalnie konstrukcja Good Year. Duzym minusem buta jest wyglad skory - typowa corrected grain. Jej jakosc nie jest najgorsza w sensie niedogodnosci uzytkowych jak widoczne zalamania, odksztalcenia, itd. Nie, pod tym wzgledem zachowuje sie bardzo dobrze. Wyglada natomiast bardzo "plastikowo" albo "lakierkowo" przez co w sloncu kazdy pyl jest na nich widoczny. Z drugiej zas strony ... kiedy je dobrze "wypucuje" to buty przyciagaja uwage przechodniow, gdyz mozna sie w nich przejrzec niczym w lustrze. W jakis czas po ich zakupie zalowalem, ze nie dolozylem pieniedzy i nie kupilem C&J Cottesmore. Bardzo niepraktyczna wydawala mi sie ich pojedyncza skorzana podeszwa. Niezbyt przeznaczona na zimno, deszcz czy tez snieg. Dlatego poszedlem do szewca i dokleil mi on podeszwe commando. od razu staly sie bardziej praktyczne. Uzywam ich glownie w jesienno-podobne, wilgotno-chlodno-deszczowe dni. "swietlista" skora corrected grain Commando sole "zamontowane" przez szewca. Cena owej uslugi ... juz dobrze nie pamietam ...pomiedzy 35 a 40 euro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
proceleusmatyk Posted May 5, 2011 Report Share Posted May 5, 2011 Poniżej więcej zdjęć butów Mack James - jak ustalił gccg - Jodhpur Boots. Zdjęcia robiłem tuż po powrocie do mieszkania, więc podeszwa jeszcze mokra od deszczu. Aparat przekłamuje kolory - tak naprawdę skóra jest jaśniejsza i żywsza... Pytanie do zdj. 2 - czy oplatając but paskiem, powinno się przepleść przez szlufkę również kawałek paska ze sprzączką (inaczej niż na zdjęciu, czyli w szlufce miałyby się znajdować dwa kawałki paska) i co z wystającą końcówką - również przepleść przez szlufkę (paski wchodziłby trzeci raz w szlufkę)? Mam chude kostki, więc zapinam but dość ciasno i końcówka nieuchronnie wystawać musi. PS Przepraszam za brud na balkonie... obiecuję poprawę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kset Posted May 6, 2011 Report Share Posted May 6, 2011 czy takie buty jak prezentowane powyżej nadają się na zimę? bo szczerze mówiąc strasznie mi się podobają... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
proceleusmatyk Posted May 7, 2011 Report Share Posted May 7, 2011 A co z prawidłami do takich butów? Czasem widzę na zdjęciach dość wysokie prawidła, które sięgają mniej więcej kostki. Widziałem też takie plastikowe usztywniacze do kozaków. W opisane w tym temacie Jodhpur boots wkładam zwykłe prawidła, ale w zgięciach cholewy skóra nie wraca do pełni formy, będąc "w stanie spoczynku" :-/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krakus ;) Posted May 7, 2011 Author Report Share Posted May 7, 2011 A buty (rzecz. r. ż., w mianowniku: buta)"buta" to dopełniacz lp, rodzaj męski oczywiście! W mianowniku: but. W języku polskim rzeczowniki nie zmieniają rodzaju podczas deklinacji Co do prawideł wysokich, pełnych to takie stosuje się w oficerkach, w trzewikach rzadziej. Do takich kozaczków z marszczoną cholewką raczej nie - bo i po co. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
proceleusmatyk Posted February 25, 2012 Report Share Posted February 25, 2012 http://leffot.com/2012/02/24/alfred-sar ... lton-boot/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.