Skocz do zawartości

Kamizelka


Harth

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,
Z tego co widzę, w dziale męska elegancja nie ma jeszcze tematu o kamizelkach. W dziale Bespoke jest założony temat o wzorach kamizelek, ale chyba nie jest zbyt popularny i dotyczy szycia na miarę. 

Dlaczego chciałbym poruszyć temat tej, wydaje się trochę zapomnianej, części garderoby? Skłonił mnie do tego 'problem' noszenia krawata latem. W marynarce za ciepło, spinki, zdaje się nosić nie wypada, a czasami krawat jest wręcz niezbędny. Pomyślałem więc, że alternatywą do marynarki może być kamizelka. Czy będzie w niej chłodniej niż w marynarce, to już sprawa dyskusyjna, ale może przynajmniej będzie dobrą odmianą. Dodatkową zaletą jest to że, chyba (przepraszam za to ciągłe używanie 'chyba', ale nie znam się zbytni na modzie) można do niej założyć krawat i podwinąć rękawy koszuli. Ale mam kilka pytań:

- czy do chinosów lepiej założyć kamizelkę z klapami czy bez?
- czy kamizelka noszona bez marynarki powinna być z tego samego materiału z przodu i z tyłu?
- jak dobrać kolor kamizelki do garnituru? np. granatowy + niebieski, czy raczej granatowy + szary?
- na jakie okazje można włożyć kamizelkę bez marynarki (np. czy będzie dobrze widziana na spotkaniu biznesowym)?
- czy nosicie kamizelki? w temacie 'co mam dziś na sobie ciężko znaleźć jakieś zdjęcie z kamizelką
- czy jakieś tajemne zasady noszenia kamizelki?

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MH_fan napisał:

A rozważałeś, żeby kupić na lato lnianą marynarkę? :D

Właśnie rozważałem, ale wydaje mi się że kamizelka wygląda lżej. Nie mam problemu ze zbytnim poceniem się, a nawet w lato spokojnie chodzę w wełnianym garniturze. Chodzi mi o lekki, letni strój z krawatem. Po za tym mam wrażenie, że na lnianej marynarce bardziej widać zagniecenia niż na kamizelce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Harth napisał: