Jump to content

?Bo klient to idiota?


Yukon
 Share

Recommended Posts

Zastanawia mnie skąd się bierze podejście różnych sklepów czy marek ubrań. Czy oni naprawdę myślą, że wszyscy ich klienci (byli, obecni, przyszli) to idioci? Bo trudno mi inaczej określić, sytuację w której koszulę poliestrową oferuje się w promocji za cenę 2-3 razy wyższą niż bawełniana w innym sklepie, torby ze sztucznej skóry za kwoty liczone jeśli nie w setkach euro to złotych, czy brak zmian w asortymencie, brak wyprzedaży, czekanie aż się sprzeda.

Nie będę wymieniał marek i sklepów, wszyscy forumowicze na pewno sobie coś skojarzą. Takich firm jest całkiem sporo, i co najlepsze nie są to przedsiębiorstwa zainteresowane klientem który chce kupić dużo i tanio, ale takim który ma większą ilość gotówki do wydania (a zdobycie tej zazwyczaj wymaga inteligencji). Pomijam już "markowość", bo wiadomo, że są przypadki gdzie gros ceny to opłata za logo. Ale czy warto szastać logo do tego stopnia? Rozmieniać się na drobne szukając zysku za wszelką cenę?

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem duży wpływ ma tu żerowanie na nieświadomości klienta - większość nie zastanawia się nad materiałem z którego jest zrobiona dana rzecz. Ważniejszym dla klienta musi być np. fakt, że dana rzecz jest teraz modna, że widząc większa cenę kupi (bo przecież im droższe tym lepsze).

Link to comment
Share on other sites

Olbrzymia ilość kupujących ubrania w naszym kraju zwraca uwagę najpierw na kolor. Następnie tzw modny fason. Później jakie takie dopasowanie. A na samym końcu biorą pod uwagę użyty materiał. Zresztą facet mojej koleżanki jest na ten przykład święcie przekonany, że buty z tworzyw sztucznych są lepsze niż z naturalnej skóry, bo trwalsze..... I tak to wygląda :) Najpierw sami konsumenci musieliby się dopytywać/domagać lepszych gatunkowo ubrań, to może coś by się zmieniło.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.