Jump to content

Jak założyć forum?

wolezozole
 Share

Recommended Posts

Panowie, potrzebuje założyć forum dla 30-40 członków. Prywatne z podgladem tylko dla członków z opcja głosowania (jeżeli to problem to może być bez) i zalacznikami.

Ponieważ jestem laikiem w temacie i nigdy czegoś takiego nie robiłem to dobrze zeby było to cos prostego i user friendly.

Z góry dziękuje za pomoc.

Guest Olgierd

W przypadku takich raczej niewielkich projektów, w których istotne jest dostępność treści tylko dla członków grupy, dobrym rozwiązaniem są Grupy Google. Usługa jest jeszcze lepsza jeśli masz własną domenę i zdecydujesz się na od jakiegoś czasu wyłącznie odpłatną usługę Google Apps. Aczkolwiek o opcji głosowania nic nie wiem (wydaje mi się, że nie ma czegoś takiego).

Dodam, że dokładnie w ten sposób -- na udostępnionej przeze mnie usłudze w mojej domenie -- komunikuje się ze sobą grupa studentów jednej z wrocławskich szkół wyższych; plusem rozwiązania jest to, że nie trzeba nigdzie dodatkowo się logować, cała treść spływa na pocztę elektroniczną każdego z subskrybentów grupy (nie jest to zatem "forum www", lecz "forum oldschool" ;-)

Grupy Google znam, ale opierają sie wlasnie bardziej na korespondencji mailowej i bieżącej komunikacji jakiejś grupy. Mi raczej chodzi o wyeliminowanie ogromnej ilości wiadomości mailowych i prowadzenie w ten sposób dyskusji, i na przerzucenie tego na jakieś forum. Nie wszyscy chcą i mogą brać czynny udział w dyskusjach, a ilość otrzymywanych maili jest męcząca.

punBB to najprostszy i najlżejszy skrypt forum, ale do jego instalacji potrzebna jest i tak podstawowa wiedza w tym temacie. Jeśli chcesz założyć tymczasowe forum to skorzystaj z któregoś z portali to umożliwiających - fora.pl / pun.pl / phorum.pl Choć ostrzegam, to raczej nic specjalnego pod każdym względem. Jeśli oczekujesz czegoś więcej, to jedynie instalacja CMS z prawdziwego zdarzenia - phpBB / IPB