Jump to content

Rowery i masy krytyczne


Recommended Posts

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Co prawda rok się jeszcze nie skończył, ale sezon rowerowy już u mnie się powoli kończy. Ten rok był najlepszy, jeśli o ilość przejechanych km chodzi, a był to dziwny rok i przez wiadome wydarzenia ja

Nowa wyścigówka

Kosciol w Slomczynie. Postanowiłem skorzystać z uroków jesieni i pokręcić sie po Urzeczu i okolicach. Niecała godzina od centrum Warszawy, a zupełnie inny świat. 

Posted Images

Na mnie dzisiaj na środku chodnika w centrum Warszawy wjechała szalona, jak powiedziała "zamyślona" rowerzystka! Pobrudzone spodnie i marynarka (na szczęście tylko pobrudzone), stłuczona/wybita ręka, guz na czole :(

Jak powinienem był ją potraktować?

Z całej siły przeprosić, że jako pieszy przyczyniłeś się do budowania wizerunku Polski jako zaścianka Europy, jawnie utrudniając przejazd rowerzystce chodnikiem

Dołączona grafika

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

O ile jestem rowerzystą (choć na masach nie jeżdżę, raz byłem i mi wystarczy), to nie cierpię tych, co łamią przepisy. I rowerzystek na chodniku rozjeżdżających pieszych, i pieszych i samochodów na drogach rowerowych, i samochodów mijających mnie w odległości około 10 cm...

Choć czasem rowerzysta nie ma jak przejechać legalnie i sensownie, bo taki jest stan naszych dróg... a mijanie rowerzysty "na styk" przez rozpędzone wozy to niestety standard.

Link to post
Share on other sites

A co ona robiła na chodniku w ogóle? :)

Po chodniku rowerem jeździć się nie powinno, zresztą głos oddaje fachowcowi: http://www.youtube.com/watch?v=4DbF73p492I&list=FL4m3Y_XleUkKknhGJDQ3OgQ&index=17&feature=plpp_video 8-)

Żenada w komentarzach, ludze namawiają się nawzajem do jazdy po chodniku. Ja nie mam prawka, raz w życiu byłem rowerem na mieście i nie było problemu z jazdą po ulicach. To jacyś ociężali umysłowo rowerzyści, których droga przerasta.
Link to post
Share on other sites

A co ona robiła na chodniku w ogóle? :)

Po chodniku rowerem jeździć się nie powinno, zresztą głos oddaje fachowcowi: http://www.youtube.com/watch?v=4DbF73p492I&list=FL4m3Y_XleUkKknhGJDQ3OgQ&index=17&feature=plpp_video 8-)

Żenada w komentarzach, ludze namawiają się nawzajem do jazdy po chodniku. Ja nie mam prawka, raz w życiu byłem rowerem na mieście i nie było problemu z jazdą po ulicach. To jacyś ociężali umysłowo rowerzyści, których droga przerasta.
Masz rację. Problem polega na tym, że żeby jeździć rowerem nie potrzeba żadnych uprawnień i to od razu usypia czujność kierujących. Nawet ludzie, którzy jeżdżą codziennie autem, po przesiadce na rower traktują to jako poziom niżej i tak samo lekceważą podstawowe prawa ruchu drogowego. "Nie możemy się godzić na degrengoladę!" ;)
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Ciekawy rower tzw hybrydowy

Cannondale Bad Boy

Dołączona grafika

posiada ciekawy amortyzator -Headshock oraz zamiast klasycznej przerzutki-piastę8 biegową -Shimano Alfine

Design ramy jest zarówno agresywny-sportowy jak i klasyczny elegancki.

Wiem bo mam ;)

Link to post
Share on other sites

Nikt nie pisał, że rower jest klasyczny ;) Na pewno cechuje go prostota. No i fakt - tylna "przerzutka" - jako skrzynia biegów w piaście nawiązuje do pierwszych takich rozwiązań sprzed ery przerzutek zewnętrznych. Tak więc technologicznie połączenie klasyki i nowoczesności.

Link to post
Share on other sites

Ciekawy rower tzw hybrydowy

Cannondale Bad Boy

Dołączona grafika

posiada ciekawy amortyzator -Headshock oraz zamiast klasycznej przerzutki-piastę8 biegową -Shimano Alfine

Design ramy jest zarówno agresywny-sportowy jak i klasyczny elegancki.

Wiem bo mam ;)

Z "klasycznym eleganckim" nic nie ma wspólnego poza kolorem. Ot, zwykły sportowy, z przerzutkami w piaście :| I nie da się na nim jeździć w eleganckiej pozycji w długim płaszczu :)
Link to post
Share on other sites

@psu. Zgoda, ale Hutner wyraźnie pisał o klasycznym (i jednocześnie sportowo-agresywnym) designie ramy.

Myślałem kiedyś o 3-biegowej piaście do jeżdżenia po mieście, ale stwierdziłem, że za dużo zachodu z szukaniem części i chyba zdecyduję się na single-speed.

Link to post
Share on other sites

No i dobrze opisał tę ramę, ale nie odnosiło się to do klasyki sprzed 100 lat.

Jak spojrzysz na mój rower to kąty nie przypominają rozjechanych rowerów sprzed lat, a jest jak najbardziej klasyczny:

Dołączona grafika

Link to post
Share on other sites

@psu. Zgoda, ale Hutner wyraźnie pisał o klasycznym (i jednocześnie sportowo-agresywnym) designie ramy.

Rzeczywiście, nie zauważyłem ;)

Jeżeli chodzi o single-speed, sam takim jeżdżę. Nie tylko po mieście, także po wszelakich lasach, łąkach... wszędzie. Single-speed to moim zdaniem idealny wybór na miasto (np. dzięki bezawaryjności). Przy przełożeniu 2:1 nigdy (w mieście) nie brakowało mi biegu. Problemem są jedynie długie wypady (szczególnie po asfalcie), oraz gdy chcemy pojeździć z bardziej zaawansowanymi "przerzutkowcami". Problemem nie są natomiast górki.

ps. mój rower to przerobiony na single-speed zwykły "góral".

Link to post
Share on other sites

Użyłem słów klasyczny i elegancki w zamyśle -że można na nim jeździć np w ciemnym garniturze i nie będzie to razić ;)

Geometria i wyposażenie tego roweru utrudnia jazdę w klasycznym ubraniu, to rower raczej do jazdy sportowej w stroju sportowym.

Dopasowanymi do klasycznych ubrań są klasyczne "holendry", z siodełkiem poniżej linii kierownicy, z osłoną na tylnym kole, z osłoną na łańcuch i z błotnikami. Żadnego z tych punktów proponowany rower nie wypełnia.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.