Skocz do zawartości

Producenci butów: Bow-Tie


Miro

Rekomendowane odpowiedzi

To może być spowodowane postawą klientów. nie tak dawno dostałem buty po kilku przymiarkach - i to dość nonszalanckich - zagięcia, rysy itd. Brakowało woreczków, opakowanie było zastępcze. Możliwe, że zaczęli działać w myśl zasady: Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje miały defekt od nowości,miałem zamiar zwrócić, jednak z czystej ciekawości postanowiłem wcześniej zareklamować jako nie używane jeszcze, zaproponowali 255 zł rabatu lub zwrot , skusiłem się na rabat gdyż po wszystkich już rabatach buty wyniosły mnie 209 zł, jednak obawiam się , że te buty to wielki niewypał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd, to inna zasada: "łaskawy pan, tylko pobił, a mógł zabić" - co to znaczy, że sklep narusza prawa konsumenckie, bo nie umie skutecznie zarządzać polityką zwrotów/wymiany...

Pełna racja. Błędnie myślałem.

 

Alendreas, też miałeś defekt w Archerach? Jaki?

 

Przyjrzę się swoim Archerom jeszcze raz uważnie - jeszcze w nich nie wychodziłem, więc jakby co zwrot możliwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisną się jedynie słowa, których żaden mod by nie darował... i te "sympatyczne" pozdrowienia Berlina (że też tak idiotycznie się w tym Zalando pracownicy nazywają). 

 

a tak poważnie, to jeśli chciałeś skorzystać z prawa rękojmi, to ich odpowiedź zupełnie tego nie dotyczy (tzn. nie wiedzą o czym piszą - skutki zatrudniania studentów/stażystów w korespondencji z klientami)

 

na Twoim miejscu:

 

1. Sporządziłbym pismo powołując się na prawo rękojmi, z odpowiednimi odniesieniami do KC i dobrze opisujące powstały przypadek (ile razy na nogach, kiedy kupione etc.) + kilka zdjęć wady + wysłanie listem poleconym, z potwierdzeniem odbioru na adres Zalando,

2. skorzystałbym z tego narzędzia KE UE:  https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?consumer-question1=Y&consumer-question2=Y&consumer-question3=N&complaintType=1&event=main.complaints.new

3. nie kupował więcej w Zalando

  • Oceniam pozytywnie 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo do sugestii @Hargin dołączyłbym stwierdzenie :

 

Buty mają ewidentą wadę technologiczną. Jeżeli chcą się przekonać o tym, to poinformuj ich, że wyślesz buty m.in. na ekspertyzę do Instytutu Przemysłu Skórzanego w Krakowie (jakby co to pomogę i odpowiednio skieruję). 

 

Poinformuj ich, że otrzymawszy stosowną opinię potwierdzającą Twoje przypuszczenia co do wady technologicznej, wezwiesz ich do zastosowania się do rękojmii, oraz do zwrotu poniesionych nakładów na ekspertyzę.

Jeżeli tego nie uczynią skierujesz sprawę na drogę postępowania sądowego i będziesz dochodził wszystkich poniesionych kosztów. Wg mnie wada jest raczej bez problemu do udowodnienia.

 

Poza tym zażądaj podpisu z imienia i nazwiska osoby wystawiającej opinię, lub odpowiedź na Twoją reklamację, chyba że w Niemczech normą jest coś takiego jak podpis "Ród Juranda ze Spychowa", ale to sąd już poprosi o stosowny dokument.

  • Oceniam pozytywnie 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalando będę od teraz omijał z daleka, nie mam ochoty po raz kolejny się przepychać z nimi.

 

@Hargin

Czemu sugerujesz wysłanie pisma reklamcyjnego pocztą tradycyjna?

Wysłanie droga elektroniczą wg. mnie ma taką samą ważność chyba, że jestem w błędzie.

 

Oczywiście odpowiedź była przesłana przez konkretna osobę która podpisała się z imienia i nazwiska lecz juz tych informacji nie zawierałem w zrzucie ekranu wiadomości od sklepu.

 

Jutro będę walczył dalej, na dziś juz wystarczy wrażeń.

Dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłanie wezwania pocztą (IMHO) ma większe szanse być rozpatrzone poza firewall'em obsługi klienta i wskazuje na determinację zgłaszającego.. Bardzo rozsądne jest powołanie na rzeczoznawcę. Ja bym skurczybykom nie odpuścił, bo sprawa jest ewidentna, a na tym etapie to do nich należy dowód, że buty nie posiadają wady.

  • Oceniam pozytywnie 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Po interwencji w Europejskim Centrum Konsumenckim sklep przeanalizował jeszcze raz moje zgłoszenie i zaproponowal rabat w wysokości ok 30% ceny jaką zapłaciłem na naprawę butów. Zastanawiam się czy warto zostawić buty bo mi się podobają jednak nie wiem czy warto. Jak sprawują się Wasze Archery?

 

@szewc24.pl czy naprawa butów jest możliwa? Jaki by był koszt takiej naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po interwencji w Europejskim Centrum Konsumenckim sklep przeanalizował jeszcze raz moje zgłoszenie i zaproponowal rabat w wysokości ok 30% ceny jaką zapłaciłem na naprawę butów. Zastanawiam się czy warto zostawić buty bo mi się podobają jednak nie wiem czy warto. Jak sprawują się Wasze Archery?

 

@szewc24.pl czy naprawa butów jest możliwa? Jaki by był koszt takiej naprawy?

 

Wg mnie nie warto zostawiać tych butów. Naprawa niewątpliwie wiązałaby się ze zmianą wizualną, gdyż trzeba byłoby naszyć na wierzch skórę (niewykluczone też, że i od spodniej strony). Potem, wybicie samych dziurek, lub dziurek z oczkowaniem. To chyba jedyny rozsądny sposób postępowania. Trochę zabawy przy tym jest,  a i tak może się okazać w ostatecznym rozrachunku, że nawet naszyte pasy mocnej skóry będą się z biegiem czasu rozchodzić od materiału oryginalnego. 100 % gwarancji dać nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szewc24.pl Dziękuję bardzo za odpowiedź.

 

W końcu udało się zwrócić buty do sklepu ale droga była długa.

Złożyłem wniosek o mediację w  Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej które przekazało sprawę dalej - firma była zarejstrowana poza granicami naszego kraju. Skończyło się na Europejskim Centrum Konsumenckim które wystąpiło w moim imieniu do sklepu. Po interwencji sklep odezwał się do mnie z pytaniem czy proponowany rabat jest przeze mnie akceptowany. Rabat mogę wykorzystać na naprawę butów. Poinformowałem sklep o opinii od szewc.24.pl i zapytałem o zwrot. Dostałem pozytywną odpowiedź pomimo że Pan z Europejskiego Centrum Konsumenckiego napisał że im sklep napisał że nie przewiduje zwrotu gotówki.

 

Mam nadzieję że komuś pomogłem przetrzeć szlaki na przyszłość.

  • Oceniam pozytywnie 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rewelka :) Dobrze, że się nie poddałeś, nie machnąłeś ręką i nie odpuściłeś. Rzeczywiście, Twoja droga to przetarcie szlaków, gdyż mi osobiście nigdy nie zdarzyło się dotrzeć do Europejskiego Centrum Konsumenckiego, inna sprawa, że nie było aż takiej potrzeby. Twoja droga jest też o tyle ciekawa, że zainicjowana przez Inspekcję Handlową.

Chyba mamy od teraz w Tobie dobrego Konsultanta od reklamacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo w takich sytuacjach pomaga kontakt z odpowiednim organem - rzecznik konsumenta czy inspekcja handlowa. Właśnie przez kontakt z inspekcja handlowa zostałem namowiony na mediacje. Mediacja jest darmowa. Wcześniej planowałem udać się do rzeczoznawcy i z tą opinią skierować się do sklepu. Cała droga w moim przypadku była długa bo inspekcja handlowa nie mogła podjąć kroków w sprawie mediacji, sprawa musiała być przekazana do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Tam ktoś musiał się zapoznać ze sprawą potem musiała zostać przetłumaczona i przekazana do Niemiec.

Jednak jeśli mamy problem z reklamacja to warto doprowadzić sprawę do końca.

Wysłane z mojego HTC Desire 610 przy użyciu Tapatalka

  • Oceniam pozytywnie 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.