Skocz do zawartości

[WARSZAWA], Rynek made-to-measure (MTM)


Üxküll

Rekomendowane odpowiedzi

Rynek szycia made-to-measure (MTM) w Warszawie dynamicznie się rozwija, więc postanowiłem stworzyć alfabetyczną listę firm oferujących taką usługę w stolicy. Wszelkie uzupełnienia i komentarze są mile widziane. :)

Atelier Scabal (zamknięte)

Dyskusja:

viewtopic.php?f=4&t=120

Recenzja:

http://macaronitomato.blogspot.com/2010 ... nr-12.html

Balthazar Private Tailors

http://www.balthazar.pl/

Facebook:

http://pl-pl.facebook.com/pages/Balthaz ... 1870161227

Dyskusja:

viewtopic.php?f=2&t=404

Recenzja:

http://macaronitomato.blogspot.com/2011 ... toria.html

Janusz Bielenia

http://bielenia.com/

Dyskusja:

viewtopic.php?f=2&t=424

Marek Buczyński

http://www.buczynski-tailoring.pl/index.pl.html

Facebook:

http://www.facebook.com/pages/Buczynski ... 4355784843

Dyskusja:

viewtopic.php?f=2&t=964

Cafardini

http://www.cafardini.com/

Dyskusja:

viewtopic.php?f=2&t=59

Kris Tailor (salon zamknięty)

http://www.kristailor.com/

Dyskusja:

viewtopic.php?f=2&t=274

Kubik Bespoke Tailoring

http://www.kubiktailoring.pl/

Facebook:

http://www.facebook.com/pages/Kubik-Bes ... 0097091050

Dyskusja:

http://www.forum.bespoke.pl/viewtopic.php?f=2&t=452

M&S Fashions

http://www.msfglobal.com/

Dyskusja:

viewtopic.php?f=2&t=188

Paradise Group - Sklep Ermenegildo Zegna

http://www.paradisegroup.pl/

Tomasz Ossoliński

http://www.ossolinski.com/

Facebook:

http://www.facebook.com/pages/TOMASZ-OSSOLIŃSKI-Atelier-Hotel-Bristol-Warszawa/134287886640747

Dyskusja:

viewtopic.php?f=2&t=962

Jan Spilliaert (Scabal) (biuro w Wilanowie zamknięte, ale dojazd do klienta w całym kraju)

http://www.spilliaert.com/

Twins (salony firmowe pozamykane, ale firma wciąż istnieje)

http://www.twins-company.pl/

Dyskusja:

viewtopic.php?f=2&t=948

Van Thorn

http://www.vanthorn.pl/

Dyskusja:

viewtopic.php?f=2&t=660

Tomasz Wiśniewski

http://www.krawiecwisniewski.pl/

Dyskusja:

http://www.forum.bespoke.pl/viewtopic.php?f=2&t=65

Ponadto koszule pasowane oferują następujące firmy:

Bona Dea

http://www.bonadea.pl/

Da Vinci

http://www.davinci.pl/

Facebook:

http://www.facebook.com/pages/showroom- ... 7812174864

Dyskusja:

viewtopic.php?f=2&t=186

Recenzja:

http://macaronitomato.blogspot.com/2009 ... vinci.html

Emanuel Berg

http://www.emanuelberg.pl/

Facebook:

http://www.facebook.com/pages/Emanuel-B ... 4446420213

Recenzja koszuli "Handmade":

http://macaronitomato.blogspot.com/2010 ... dmade.html

Gentleman

http://www.koszulenamiare.pl/

Teodor Stolarek

http://www.stolarek.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy wątek, wart uporządkowania, być może dodatkowej klasyfikacji.

1. Czy jest różnica jeśli ktoś zdejmuje miarę live czy też próbuje się np. marynarki aż trafi na tę najbardziej właściwą, i ją dostosuje czy też użyję ładnego, nowego, polskiego słowa, scustomizuje]/i].

2. wykończenie np. M&S Fashion (tylko z nich korzystałem) sygnuje swoje garnitury hand made

3. Możliwość uzgadniania wykończenia, detali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kris Tailor już nie działa, z tego co słyszałem od "naocznego świadka"

jak widać MTM to nie jest łatwy kawałek chleba - może przeinwestowano w ten biznes ostatnio ????

wielu moich znajomych, których byłoby stać na te garnitury, nie słyszało o 95% w/w firm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedni się zamykają, inni otwierają. Generalnie jest zapotrzebowanie na MTM w Warszawie. Atelier Sacabal działało jeszcze na początku tego roku. Strona internetowa rzeczywiście jest nieaktywna, więc jej nie zamieszczałem. Muszę mieć pewność, że Atelier Sacabal jest już zamknięte, wówczas zrobię aktualizację w pierwszym poście tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedni się zwijają, inni powstają. Generalnie jest zapotrzebowanie na MTM w Warszawie. Atelier Sacabal działało jeszcze na początku tego roku. Strona internetowa rzeczywiście jest nieaktywna, więc jej nie zamieszczałem. Muszę mieć pewność, że Atelier Sacabal jest już zamknięte, wówczas zrobię aktualizację w pierwszym poście tego tematu.

To ile oni działali? - jakoś krótko ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście tego tematu dodałem profile z Facebooka, bo same witryny internetowe, to już anachronizm. Właśnie na profilach firm, oferujących szycie pasowane (MTM), należy szukać informacji o aktualnych promocjach i konkursach z nagrodami rzeczowymi! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy wątek, wart uporządkowania, być może dodatkowej klasyfikacji.

1. Czy jest różnica jeśli ktoś zdejmuje miarę live czy też próbuje się np. marynarki aż trafi na tę najbardziej właściwą, i ją dostosuje czy też użyję ładnego, nowego, polskiego słowa, scustomizuje]/i].

2. wykończenie np. M&S Fashion (tylko z nich korzystałem) sygnuje swoje garnitury hand made

3. Możliwość uzgadniania wykończenia, detali.

Szycie garnituru wyłącznie na podstawie cyferek w innym kraju wydaje mi się problematyczne, bo poprawki trafiają potem w ręce jakiegoś warszawskiego krawca. Miarę zdejmuje jedna osoba, inna szyje, a jeszcze inna poprawia (Balthazar, Bielenia, M&S Fashions, Sklep Ermenegildo Zegna). Może warto rozważyć polski MTM z dobrych tkanin, bo poprawki zwykle są nieuniknione i garnitur trafia do tego samego miejsca (np. Cafardini, Ossoliński, Spilliaert, Twins).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba mieć także świadomość, że szycie pasowane (MTM) w Europie Zachodniej kosztuje mniej niż 50% ceny za igłę u krawca miarowego, a u nas najdroższe pracownie w kraju, czyli Turbasa w Krakowie i Zaremba w Warszawie, są w zasadzie na tym samym poziomie cenowym co włoski MTM (Balthazar, Bielenia, Zegna), dostępny na rynku polskim, przy czym to nie jest ta sama jakość co RTW firm Brioni, d'Avenza, Chester Barrie czy Oxxford. Marynarki czterech ostatnich firm zostały dokładnie omówione przez krawca Jeffery'ego Diducha na jego blogu:

http://tuttofattoamano.blogspot.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Uxkull byłeś klientem Cafardini?

Moje dobre zdanie o Cafardini i Twinsie (z okresu prosperity) opiera się na ocenie garniturów znajomych. Są jednak pewne niuanse w szyciu marynarek, w którym nawet najlepsze MTM na płótnie nie jest w stanie przebić bespoke, np. pikowane ręcznie klapy, a szczególnie kołnierz z renomowanej pracowni krawieckiej zawsze będzie lepiej leżał. Niestety, wielu polskich, budżetowych krawców miarowych, którzy nie zatrudniają finiszerów, te elementy wykonuje maszynowo jak w MTM czy semi-bespoke. Z kolei firmy, oferujące MTM za duże pieniądze, mamią nas guzikami z rogu, orzecha kamiennego (wyroby z surowca "corozzo") czy macicy perłowej, kolorowymi obszyciami czy nawet ręcznym wszywaniem podszewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uxkull byłeś klientem Cafardini?

Moje dobre zdanie o Cafardini i Twinsie (z okresu prosperity) opiera się na ocenie garniturów znajomych.

Uxkull dobrze ze to napisałeś. Bo juz myśleliśmy ze klejonki Cafardini faktycznie lepsze od full canvas. Jesteś moim ulubieńcem na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uxkull byłeś klientem Cafardini?

Moje dobre zdanie o Cafardini i Twinsie (z okresu prosperity) opiera się na ocenie garniturów znajomych.

Uxkull dobrze ze to napisałeś. Bo juz myśleliśmy ze klejonki Cafardini faktycznie lepsze od full canvas. Jesteś moim ulubieńcem na tym forum.

Rozumiem, że jak sobie przez kilka lat szyłeś garnitury w M&S Fashions, to dostałeś full canvas i optymalne dopasowanie w jednym? :lol:

Dla przypomnienia link do Twojego postu:

viewtopic.php?f=2&t=188&p=12141#p12141

U Turbasy już od dawna nie szyje się full tylko half canvas, bo marynarka jest bardziej miękka. Rózne są szkoły mocowania płótna czy włosianki, tak jak jest różna jakość i cena materiałów krawieckich w fully bespoke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanosi się na to, że już niebawem obok bardzo dobrego polskiego MTM (Cafardini), (prze)reklamowanego włoskiego (Balthazar, Bielenia, Zegna), przybędzie nowy konkurent

Czy ktoś z tego forum wrzucił albo może wrzucić zdjęcia w garniturze z Cafardini? Ciekaw jestem zobaczyć, jak to leży (Balthazara wrzucił Macaroni na blogu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanosi się na to, że już niebawem obok bardzo dobrego polskiego MTM (Cafardini), (prze)reklamowanego włoskiego (Balthazar, Bielenia, Zegna), przybędzie nowy konkurent

Czy ktoś z tego forum wrzucił albo może wrzucić zdjęcia w garniturze z Cafardini? Ciekaw jestem zobaczyć, jak to leży (Balthazara wrzucił Macaroni na blogu).

Kolega Bartek zaprezentował kiedyś garnitur MTM Cafardini w wątku CMDNS:

viewtopic.php?f=1&t=4&p=19339&hilit=bezpieczny+zestaw#p19339

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że jak sobie przez kilka lat szyłeś garnitury w M&S Fashions, to dostałeś full canvas i optymalne dopasowanie w jednym?

Uxkull tam jest napisane przecież ze szyja half canvas nie full canvas. Twoje pytanie jest z gatunku pure nonsense. Ale szylem tez full canvas w innej pracowni i różnice w użytkowaniu klejonki i full canvas sa oczywiste. Ale żeby je dostrzec nie wystarczy wizyta w szafie kolegi :D .

@ PeterP

Zgadzam sie z tym co napisałeś z wyjątkiem wniosku ze klejonki C sa zaawansowane bo konkluzja nie wynika z Twojego tekstu. Podstawowe wady klejonek to

1) brak przepuszczalnosci

2) większy ciężar przy tej samej tkaninie

3) odksztalcanie sie po czyszczeniu

Tych problemów nie zauważyłem przy full canvasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że jak sobie przez kilka lat szyłeś garnitury w M&S Fashions, to dostałeś full canvas i optymalne dopasowanie w jednym?

Uxkull tam jest napisane przecież ze szyja half canvas nie full canvas. Twoje pytanie jest z gatunku pure nonsense. Ale szylem tez full canvas w innej pracowni i różnice w użytkowaniu klejonki i full canvas sa oczywiste. Ale żeby je dostrzec nie wystarczy wizyta w szafie kolegi :D .

@ PeterP

Zgadzam sie z tym co napisałeś z wyjątkiem wniosku ze klejonki C sa zaawansowane bo konkluzja nie wynika z Twojego tekstu. Podstawowe wady klejonek to

1) brak przepuszczalnosci

2) większy ciężar przy tej samej tkaninie

3) odksztalcanie sie po czyszczeniu

Tych problemów nie zauważyłem przy full canvasie.

Gratuluję znakomitego rozeznania w klejonkach starego typu. Rozumiem, że przyjemnie jest Tobie paradować w źle dopasowanych garniturach MTM z M&S Fashions ze świadomością, że są uszyte na half-canvasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PeterP po kilku czyszczeniach klejonka czy to MTM czy RTW babelkuje i odksztalca sie. Przerabialem to w kilku markach i w kilku pralniach.

Oczywiscie, ze jest szerszy rynek na tańszy MTM, wezszy na MTM FC i niszowy na bespoke. I to jest ok. Ale zgodzisz sie ze sugestie Uxkulla, ze klejonka jest lepsza od FC uwlaczaja wiedzy szarego użytkownika tego forum?

@ Uxkull napisałem Ci. Wizyty w cudzej szafie to nie powod do stawiania klejonki ponad full canvas. Zbyt obszerne gajery mozna oddać do poprawki ale fizeliny nie wyprujesz. Nie kompromituj sie tutaj wycieczkami osobistymi gdy brakuje Ci argumentów. EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam sztywnej zasady ile razy gajer ląduje w pralni. Zdarzają mi sie sesje 5 dni pod rząd w samolocie albo sześć spotkań dziennie przez trzy dni i potem jeszcze kilka przelotow przerywanych spotkaniami. Gajer wtedy musi wylądować w pralni. A takich tygodni mam 7-8 w roku. Garniturow mam 10-12 ale po dwóch sezonach i kliku praniach rękawy klejonek marszcza sie na wszyciach, podniesione ramiona wyraźnie zaczynaja sie odcinać od karczku, pojawiaja sie zalamania od guzika, i marynarki ogolnie gorzej sie układają. Wiadomo, nie każdy tak intensywnie uzytkuje garnitury ale w moim wypadku marynarki na płótnie lepiej znoszą reżim praca pranie praca pranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PeterP po kilku czyszczeniach klejonka czy to MTM czy RTW babelkuje i odksztalca sie. Przerabialem to w kilku markach i w kilku pralniach.

Oczywiscie, ze jest szerszy rynek na tańszy MTM, wezszy na MTM FC i niszowy na bespoke. I to jest ok. Ale zgodzisz sie ze sugestie Uxkulla, ze klejonka jest lepsza od FC uwlaczaja wiedzy szarego użytkownika tego forum?

@ Uxkull napisałem Ci. Wizyty w cudzej szafie to nie powod do stawiania klejonki ponad full canvas. Zbyt obszerne gajery mozna oddać do poprawki ale fizeliny nie wyprujesz. Nie kompromituj sie tutaj wycieczkami osobistymi gdy brakuje Ci argumentów. EOT.

Wyraziłem w tym temacie swoje uznanie dla garniturów MTM z dwóch firm: Cafardini na dobrej klejonce (tańsza opcja) i Twins na płótnie (droższa opcja o min. 40%). Chyba każdy z nas nosił w swoim życiu gotowe garnitury na klejonce. Nie odnotowałem przypadku, aby któraś z moich marynarek zdefasonowała się po kilku czyszczeniach, nie korzystałem jednak z pralni w centrach handlowych. Nie próbuję też dowodzić wyższości klejonki nad canvasem, bo mówimy po prostu o innym przedziale cenowym i jakościowym. Zamiast toczyć wyimaginowany spór, proszę polecić KONKRETNE firmy z ofertą MTM full canvas z pożytkiem dla innych forumowiczów.

Ponadto Kolega andershep zamieścił zdjęcia swoich garniturów z Cafardini, więc każdy zainteresowany ma możliwość własnej oceny:

viewtopic.php?f=2&t=59&p=24682&hilit=pracowni+Cafardini#p24682

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.