Skocz do zawartości
Gość sancho

Forumowa poradnia stylistyczna

Rekomendowane odpowiedzi

@marcinkucharski Zawsze uważałem, że w takich kwestiach to dorabianie teorii na siłę, ale rzesze sartorialnych speców piszą, że proste, pionowe linie optycznie wydłużają sylwetkę i akurat w tym się z nimi raczej zgadzam. Poziome linie = poszerzanie, pionowe = wydłużanie. Kantowi w spodniach chyba bliżej do pierwszej opcji, powinien optycznie dodać Ci wzrostu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, marcinkucharski napisał:

Cały szkopuł tkwi w tym, że nie mogę nosić spodni z liniami prostymi, gdyż jestem niski, a to nie wysmukla sylwetki, a wręcz przeciwnie.

Moim zdaniem jest dokładnie na odwrót.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@marcinkucharski

Podwiń je bardziej. Dół wspiera się na stopie i nie może swobodnie leżeć. Jak spodnie są mocno dopasowane do łydki to muszą być odpowiednio krótkie. Przerabiam to samo z moimi czino. Mam dosyc muskularne uda. Biorę zawsze bawelne z elastanem. Po tygodniu chodzenia brzydkich fałd w okolicach kolan prawie nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Servetch napisał:

Częściowo poprawią sytuację spodnie szersze w kolanie. Jeśli kupujesz spodnie RTW rozważ kupowanie spodni o kroju Regular i zwężanie ich odpowiednie poniżej kolan.

W przypadku spodni MTM / Bespoke można do tego dołożyć modyfilkacje paneli przód - tył.

Spodnie szersze w kolanie nic nie poprawią .,W tym wypadku spodnie są zbyt wąskie w najszerszym miejscu łydki i tu się klinują, ciężar materiału nie jest w stanie wyprostować spodni poniżej kolana.,Wystarczy zmierzyć łydkę w najszerszym miejscu i kupować spodnie w których dół nogawki nie jest węższy od wymiaru łydki.,W przypadku spodni MTM/Bespoke nie ma możliwości modyfikacji paneli przód tył ,osoba zbierająca wymiary z klienta o masywnych łydkach musi pilnować żeby szerokość spodni na dole (hem ,leg opening)nie była mniejsza od obwodu łydki, reszta wychodzi z wykroju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Kierzyk napisał:

@me.spoke @Servetch @zimmermann

Panu @marcinkucharski chyba chodzi o to, że spodnie aby ładnie oplatały nogi nie tworząc załamań musiałyby być na tyle szerokie, że niekorzystnie wpłynełyby to na całą sylwetkę. 

Dokładnie tak :) Aby była linia prosta nogawki przy mojej budowie, nogawka musiałaby być na tyle szeroka, że wyglądałbym jak worek 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, mayor napisał:

[...] W przypadku spodni MTM/Bespoke nie ma możliwości modyfikacji paneli przód tył ,osoba zbierająca wymiary z klienta o masywnych łydkach musi pilnować żeby szerokość spodni na dole (hem ,leg opening)nie była mniejsza od obwodu łydki, reszta wychodzi z wykroju

Nie jest to prawdą. 

Co do tych fałd pod kolanami jeszcze - z moich doświadczeń jest to wina zarówno za wąskich nogawek w kolanach jak i ich dołów. Szerokość w łydce nie zawsze jest wynikową tych dwóch wymiarów, bo możliwa jest choćby manipulacja szerokością paneli przód/tył, kształtem ich wykroju i sposobem wszycia. Poza tym uważam, że te fałdy są efektem wypchanych kolan = spodnie na zdjęciach nie są świeżo po praniu i prasowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, Johnny English napisał:

@marcinkucharski

Podwiń je bardziej. Dół wspiera się na stopie i nie może swobodnie leżeć. Jak spodnie są mocno dopasowane do łydki to muszą być odpowiednio krótkie. Przerabiam to samo z moimi czino. Mam dosyc muskularne uda. Biorę zawsze bawelne z elastanem. Po tygodniu chodzenia brzydkich fałd w okolicach kolan prawie nie ma.

Chodzi o to, że one nie opierają na stopie, choć trochę na zdjęciach tak to wygląda. Faktycznie blokują się na łydce, jeśli by je dociągnąć na siłę do stóp, będzie ok, ale wystarczy zgiąć nogę w kolanie i nie wrócą do stanu wyjściowego tylko się przyblokują. Faktycznie chyba kluczowe będzie tutaj znalezienie czegoś z leciutko szerszą nogawką i dodatkiem elastanu. Dzięki za dobre rady!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Wodzu napisał:

Nie jest to prawdą. 

Co do tych fałd pod kolanami jeszcze - z moich doświadczeń jest to wina zarówno za wąskich nogawek w kolanach jak i ich dołów. Szerokość w łydce nie zawsze jest wynikową tych dwóch wymiarów, bo możliwa jest choćby manipulacja szerokością paneli przód/tył, kształtem ich wykroju i sposobem wszycia. Poza tym uważam, że te fałdy są efektem wypchanych kolan = spodnie na zdjęciach nie są świeżo po praniu i prasowaniu.

Na 100% nie ma możliwości manipulacji w obrębie łydek.,Można kompensować posture w obrębie pośladków, bioder, stanu dodając-ujmując ilość materiału miedzy przednim i tylnym panelem, ewentualnie obniżyć stan z przodu/podwyższyć z tyłu (przy MTM jest łatwiej),.,Nie da się wykroić spodni z nogawkami w kształcie litery S.,Zdarzało mi się robić spodnie z nogawkami Lewa/Prawa o rożnej szerokości od kolan w dół ,gdyż czasem klienci z racji wykonywanego zawodu noszą w jednej nogawce obiekty o sporych gabarytach

gene-hackman-in-the-french-connection-adjusts-his-ankle-holster.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mayor, nie będę się na siłę upierał przy swoim, bo nie jestem krawcem i być może mieszam pojęcia. W każdym razie mam kilka par spodni MTM,w których wykonawca sugerował zmianę proporcji paneli w obrębie łydek (i tak też zostały uszyte). Z mojego doświadczenia jako konstruktor wyobrażam sobie, że wykrojenie tylnych paneli po łuku powinno pomóc w lepszym "objęciu" wypukłych łydek przez nogawki i wydaje mi się to możliwe do wykonania (podkreślam, że sugeruję się wskazówkami wykonawcy w systemie MTM).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, mayor napisał:

Zdarzało mi się robić spodnie z nogawkami Lewa/Prawa o rożnej szerokości od kolan w dół ,gdyż czasem klienci z racji wykonywanego zawodu noszą w jednej nogawce obiekty o sporych gabarytach

Znam jednego klienta, który dzięki hojności matki natury nosi spory gabaryt w części nogawki od kolan w górę, ale szerokości nie różnicuje. Zupełnie przyzwoicie to wygląda.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, Wodzu napisał:

 W każdym razie mam kilka par spodni MTM,w których wykonawca sugerował zmianę proporcji paneli w obrębie łydek (i tak też zostały uszyte). Z mojego doświadczenia jako konstruktor wyobrażam sobie, że wykrojenie tylnych paneli po łuku powinno pomóc w lepszym "objęciu" wypukłych łydek przez nogawki i wydaje mi się to możliwe do wykonania (podkreślam, że sugeruję się wskazówkami wykonawcy w systemie MTM).

W przypadku spodni wełnianych (ale już nie bawełnianych) kształt S-ki można też uzyskać modelując spodnie żelazkiem krawieckim - dobry krawiec osiąga niesamowite rezultaty w zakresie nadania prostemu kawałkowi materiału "krzywoliniowości" (wrzucałem kiedyś wpis z bloga fatto a mano). Myślę, że jakiś tam zakres manipulacji istnieje na każdym poziomie, np. moje spodnie Jacob Cohen (raczej górna półka, RRP rzędu 300 euro za bawełnianie chino) mają właśnie dość mocno asymetrycznie wyprofilowane panele po całości. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o tym flanelowym garniturze?

Rzeczy oczywiste:
- rękawy i nogawki do skrócenia
- nogawki do poszerzenia - jest jakieś 1-2 cm zapasu na to.

W talii jest "na styk". Mogłoby być szerzej z 1 cm. 
Nadbiegi rękawów być może do zmniejszenia - mój standardowy problem... no i ramiona.

PS. Wybaczcie kapcie w kadrze:)

1925853269_flanela1przod_s.thumb.jpg.0ac3637bc576e950c8654fd3f60cd0a3.jpg

515145648_flanela2tyl_s.thumb.jpg.c518745d40325f9ba3114a20761eae44.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Wodzu napisał:

@mayor, nie będę się na siłę upierał przy swoim, bo nie jestem krawcem i być może mieszam pojęcia. W każdym razie mam kilka par spodni MTM,w których wykonawca sugerował zmianę proporcji paneli w obrębie łydek (i tak też zostały uszyte). Z mojego doświadczenia jako konstruktor wyobrażam sobie, że wykrojenie tylnych paneli po łuku powinno pomóc w lepszym "objęciu" wypukłych łydek przez nogawki i wydaje mi się to możliwe do wykonania (podkreślam, że sugeruję się wskazówkami wykonawcy w systemie MTM).

Teoretycznie wiele rzeczy da się zrobić, tylko praktycznie się nie robi.Spodnie do garnituru to nie jest kombinezon astronauty i nikt nie projektuje ich centymetr po centymetrze, większość wymiarów wychodzi z wykroju. Wykrojenie po łuku może pomóc w objęciu łydek ale takie spodnie nie będą się układały stracą tzw flow.,W marynarce da się uzyskać linie krzywe po łuku , ale marynarka ma konstrukcje ,która to trzyma dodatkowo nacina się zapasowy materiał, Nogawki spodni nie mają żadnej konstrukcji jest tylko ciężar materiału i zaprasowane kanty  które prostują  nogawki, nie widziałem także spodni z naciętym zapasem materiału w nogawkach.,Systemy MTM są różne mniej lub bardziej zaawansowane, pracowałem na takich które oprócz 60 zestawów próbnych marynarek i spodni byly wspomagane przez 3D body scaner i komputerowy software, który analizował posturę i podpowiadał rozwiązania w razie wystąpienia różnych anomalii, ale  wariantu z  proporcjami w obrębie łydek nie było w menu.Ale nie twierdze ,że takich systemów nie ma gdyż "Są na tym świecie rzeczy, o których się fizjologom nie śniło"

7 godzin temu, dziko napisał:

W przypadku spodni wełnianych (ale już nie bawełnianych) kształt S-ki można też uzyskać modelując spodnie żelazkiem krawieckim - dobry krawiec osiąga niesamowite rezultaty w zakresie nadania prostemu kawałkowi materiału "krzywoliniowości" (wrzucałem kiedyś wpis z bloga fatto a mano). Myślę, że jakiś tam zakres manipulacji istnieje na każdym poziomie, np. moje spodnie Jacob Cohen (raczej górna półka, RRP rzędu 300 euro za bawełnianie chino) mają właśnie dość mocno asymetrycznie wyprofilowane panele po całości. 

Żelazkiem krawieckim można sporo kształtów uzyskać, ale efekt jest z reguły krótkotrwały.,Można tak zaprasować klapy wyłogi marynarki "na klejonce" ,że będą się rolowały jak w marynarkach o konstrukcjach full/half canvas przynajmniej przez jakiś czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PS. Wybaczcie kapcie w kadrze:)

Zadałeś sobie trud, aby zapozować dziewięć razy, ale nie zadałeś sobie trudu, aby założyć buty?
Poza „oczywistościami” garnitur leży przyzwoicie.
  • Like 1
  • Oceniam pozytywnie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sposób niezbyt spektakularny chciałbym zacząć przygodę z tym forum. Do pracy chodzę pieszo, codziennie około 2km. Szukam okrycia wierzchniego na jesienno-zimowo-wiosenną pluchę. Deszcz, śnieg i wiatr. Do garnituru, ale i nie tylko. Większość płaszczy i płaszczo-podobnych kurtek, które przymierzałem była za ciasna w ramionach przy okazji mając mnóstwo miejsca w pasie. Gdybym tylko wyhodował mięsień piwny :)

W miarę dobrze leży na mnie Vistula Basilio (drugi od góry guzik trochę ciasny), ale żona twierdzi, że wyglądam w nim jak w waciaku - mogę iść na pole pracować :) Co sądzicie Panowie? (guz

VB2.jpg

VB1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Bruut, żona ma rację.

Jeśli szukasz kurtki na okres przejściowy, to moim zdaniem najlepiej sprawdzi się pikowana kurtka Barboura, np.:

https://www.countryattire.com/barbour-men-s-liddesdale-quilted-jacket-navy-blue-mqu0001ny91-d349.html

https://www.countryattire.com/barbour-men-s-beaufort-wax-jacket-sage-mwx0017sg91.html

 

Tutaj link do tematu, który pomoże Ci w dobraniu odpowiedniego rozmiaru, jeśli Cię powyższe kurtki zainteresują:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, proszę o pomoc w doborze 'koloru' do partnerki na weselę (goście) 

51116752_583316512073875_8237881585945280512_n.png?_nc_cat=107&_nc_eui2=AeG_mZ2WhNqWA9knr_EMrhTRcFisa3dsWrsrtdyPATpU6SFg7LNJuAwctvWzJTBB0IzEefvBwr8iAX1hu5pgaH46mjwXgsJ-uVAEeGbV9QTDsA&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=3a2bcdc1cc370821768c9ab88d967be2&oe=5CFD6B81

 

Będzie miała ciemno-zieloną sukienkę a ja ten zestaw. Jak to skontrastować? Zielony krawat chyba średnio pasuje 😕 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, zarojek napisał:

Cześć, proszę o pomoc w doborze 'koloru' do partnerki na weselę (goście) 

Będzie miała ciemno-zieloną sukienkę a ja ten zestaw. Jak to skontrastować? Zielony krawat chyba średnio pasuje 😕 

Ten zestaw nadaje się na spacer po parku. Wesele wymaga zestawu wieczorowego (ciemny garnitur, biała koszula, czarne buty). Więcej w wątku o ślubach i studniówkach.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Wodzu napisał:

@Bruut, żona ma rację.

Jeśli szukasz kurtki na okres przejściowy, to moim zdaniem najlepiej sprawdzi się pikowana kurtka Barboura, np.:

https://www.countryattire.com/barbour-men-s-liddesdale-quilted-jacket-navy-blue-mqu0001ny91-d349.html

https://www.countryattire.com/barbour-men-s-beaufort-wax-jacket-sage-mwx0017sg91.html

 

Tutaj link do tematu, który pomoże Ci w dobraniu odpowiedniego rozmiaru, jeśli Cię powyższe kurtki zainteresują:

 

Dziękuję za podpowiedź. Waciaka w takim razie odpuszczam. Kurtki Barbour bardzo fajne, szczególnie przemawia do mnie ich żywotność. Sam mam jedną kurtkę, którą użytkuję od około 1998 roku.

Jednakże szukam czegoś mniej "polowego", bardziej w takim stylu: 05_d_2_30.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie lubię tego typu płaszczy ("Mac"opodobne) za brak klap i taką niejasną długość.

Może trencz albo bosmanka?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, Gwiezdny durszlak napisał:

Co sądzicie o tym jak leży?

Mam wrażenie, że jest dosyć dobrze(rozm 48), mógłby być nieco szerszy w biodrach o 1/2 cm. imageproxy.php?img=&key=8be41f35c6562172

 

 

 

 

 

 

Wystarczy usunąć tacking stitch -tymczasowy ścieg w kształcie litery X, którym zabezpieczony jest szlic i będzie szerszy w biodrach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.