Skocz do zawartości

Pytanie dotyczące rodzaju zamszu


Heathcliff

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kupiłem dla porównania Loake 202 oraz Herring Reading. 

Porównując te dwa modele zauważyłem dużą różnicę w zamszu. Nie mam doświadczenia z zamszem dobrej jakości i potrzebuję Waszej pomocy w tym względzie. 

 

Zauważyłem że w Loake 202 zamsz ma dłuższe włoski, jest bardizej mięsisty. W Reading na toe cap i na piętce zamsz jest trochę bardziej mięsisty, natomiast na reszcie cholewki skóra jest twardsza a zamsz ma bardzo krótkie włoski. 

 

Pytanie czy twardsza skóra i krótkie włoski to po prostu taki rodzaj zamszu i jest to ok. Czy może świadczy to niższej jakości zamszu?

Jak taki krótszy zamsz zachowuje się w użytkowaniu? Nie ma problemów z rozczesywaniem i z upływem czasu wygląda tak samo dobrze?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da rady. Nie mam lustrzanki a z domu wychodzę jak słońce wstaje a wracam jak jest już ciemno. Mam tylko zdjęcia kolegi z forum który ma takie same buty, niestety nie odpowiedział jeszcze na wiadomość i ten wątek. Dla porównania dodaję też zdjęcie Loake 202.

 

Wg mnie na zdjęciach nic nie widać związanego z moimi wątpliwościami. Żadne zdjęcie tego nie odda bo tu chodzi o wrażenie jakie mam dotykając skóry. Reading są króciutkie włoski, Loake ok 2 razy dłuższe.

post-5950-0-44320000-1423686158_thumb.jp

post-5950-0-74016400-1423686159_thumb.jp

post-5950-0-44480500-1423686247_thumb.jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze skórami jest tak, że tylko producent na 100% wie co użył, chociaż niekiedy 150% pewności to ma tylko garbarnia ;)

 

Buty stojące na półce obok siebie mogą się nazywać, że są z zamszu ale będzie to jak porównanie Trabanta do BMW.