Jump to content

Recommended Posts

Witam Forumowiczow!

Mam na imie Marcin i chcialbym skorzystac z okazji przedstawiajac w skrocie swoja osobe i projekt, ktorego jestem autorem. Jako przedsiebiorca, podroznik,obywatel Swiata i amator piekna oraz luksusu postanowilem zmierzyc sie z trudnym wyzwaniem i zbudowac skromna ale polska marke obuwnicza z naciskiem na produkcje metoda ramowa czyli tzw. Goodyear Welted. Trzymajcie wiec kciuki!

....zalaczam kilka fotek naszych efektow. Mam rowniez nadzieje, ze bede mogl podeslac pare osobiscie na rece moderatora celem zaopiniowania?!

?!post-4886-0-65424000-1387881511_thumb.jppost-4886-0-85633200-1387881562_thumb.jppost-4886-0-34625700-1387881601_thumb.jp

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Co będzie wyróżniać? Klasyczne wzornictwo i dobra jakość. Nic więcej nie trzeba do sukcesu. Dla członków tego forum klasyczne wzornictwo jest na tyle pożądane, że większość z nas zamawia buty z zagran

Owszem (myślałem, że ironia kolejnego posta jest odpowiednio widoczna, a chciałem zachować poziom komentującego). W poprzednim poście jak słusznie zauważyłeś, chciałem zwrócić uwagę na fakt, że w Pol

Już to napisano dziesiątki razy - te buty są po prostu brzydkie. Zamiast wymyślać udziwnione koszmary, wziąć na pulpit proste, sprawdzone wzory.

Posted Images

Są ładne ale mam wrażenie, że wszystkie niepotrzebnie udziwnione... Ekstrawagancję można wyrazić w bardziej wysublimowany sposób.  Jednak życzę wszystkie dobrego, sam bym się zaopatrzył w jakis bardziej klasyczny model.

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Może z wyjątkiem jednego modelu wszystkie zaprezentowane po prostu mi się nie podobają .Czuję się winny że to mówię bo kształt kopyt jak i jakość samego wykonania robią dobre wrażenie .Czemu Poszedłeś w niepotrzebnie udziwniony styl którego pełno w polskich sklepach obuwniczych ? ta nisza jest od dawna zapełniona .Ale mimo wszystko podziękowania za prezentację .

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

fajnie, ale widzę duży rozstrzał designów - z pierwszego zdjęcia bym wybrał 1 a po drobnych modyfikacjach 2 pary, z drugiego już nie wiem czy jedną (zbyt dużo udziwnień).

 

Czemu stosujecie "płetwę" na nosku lotników?

 

W jakich rozmiarach będziecie produkować i co z MTO?

Link to post
Share on other sites

Witam Wszystkich!

Jestem mile zaskoczony tak szybka reakcja!

W ramach uzupelnienia oswiadczam, ze nie jestem pracownikiem firmy Nord. Jestem przedsiebiorca budowlanym i amatorem pasjonata rzemiosla obuwniczego. Lacza nas natomiast wspolna wizja z Panem Meka, wlascicielem firmy Nord, oraz zamilowanie do samych butow. Nie sadze aby przed tak zacnym gronem jakim jest forum, mozna by ukryc fakt, ze w Polsce istnieja inne mozliwosci produkcyjne metoda ramowa niz slupska fabryka a zalezy mi osobiscie aby nasze obuwie charakteryzowalo sie pochodzeniem "made in Poland".

Oferta bedzie reprezentowana przede wszystkim przez cala palete klasyki brytyjskiej a zalaczone modele to pierwowzory tzw grupy "extravaganza". Wszystkie nasze produkty bedzie mozna zamawiac w modelu m-t-o z pomoca dobrodziejstwa najnowszej technologii informatycznej przy zachowaniu tradycyjnych metod wytwarzania samego produktu.

Dziekuje za "dobre" slowo oraz konstruktywna krytyke. Licze na wiele komentarzy, instrukcji oraz wszelkie wspracie, ktore pomoze zrealizowac mi ten dosc ambitny projekt.

Wszystkim zycze Wsolych Swiat

Marcin

Link to post
Share on other sites

Mimo, ze wzorowalismy sie na NAJWIEKSZYCH z branzy, miedzy innymi Aubercy Paris, to o gustach sie nie dyskutuje...tak mi sie wydaje. Druga istotna rzecz jaka przychodzi mi w tym temacie do glowy to fakt, ze obuwie tego typu ma dobrze lezec i sluzyc na lata. reszta jest dla mnie mniej wazna. Jak pisalem wczesniej dziekuje za "konstruktywna" krytyke.

wesolych Swiat!

MF

name="Caporegime" post="118266" timestamp="1387885754"]Jest już przecież temat  "Źródła obuwniczej brzydoty", większość to straszne paskudztwa

Link to post
Share on other sites

Uspokoiłeś mnie z tą brytyjską klasyką , oczywiście życzę powodzenia na skąpym obuwniczo rynku polskim.Wszelako skupienie się głównie na tym że obuwie ma dobrze leżeć i służyć na lata to może być trochę za mało jak na nasze czasy , poza tym nie każde powielane wzorce sprawdzą się na naszym rynku.Czekam na prezantację modeli klasycznych informację o klasie zastosowanych skór , samej technologij szycia i ich konstrukcji no i przewidywanej cenie .

Jeszcze jedna uwaga na temat stylu , na jednym ze zdjęć są zielone lotniki byłyby świetne gdyby to nie szczęsne przeszycie które psuje całą ogólną lekkość butów takiego typy , i wygląda to niczym ''wielbłądzie kopyto '' wywalił bym odpowiedzialnego za to projektanta .

Link to post
Share on other sites

[...] Jestem przedsiebiorca budowlanym i amatorem pasjonata rzemiosla obuwniczego. Lacza nas natomiast wspolna wizja z Panem Meka, wlascicielem firmy Nord, oraz zamilowanie do samych butow. Nie sadze aby przed tak zacnym gronem jakim jest forum, mozna by ukryc fakt, ze w Polsce istnieja inne mozliwosci produkcyjne metoda ramowa niz slupska fabryka a zalezy mi osobiscie aby nasze obuwie charakteryzowalo sie pochodzeniem "made in Poland"[...].

Marcin

Czy mógłby ktoś to przetłumaczyć? Jako skromny obywatel Polski nic nie rozumiem :wacko:

Link to post
Share on other sites

Nie nastawiam sie wylacznie na polski rynek gdyz, niestety, u nas jeszce emocje estetyczne studzone sa wylacznie przez cene a nie walory jakosciowe. Czytam na przyklad post wyzej, ze taki czy inny but firmy Nord w cenie 990 zl to zart. Nie wiem na jakiej podstawie kreowane sa takie posty. Mysle, ze o cenie decyduje wiele innych czynnikow niz sam wyglad choc i ten jest istotny i dla wielu moze byc jedynym czynnikiem decydujacym o zakupie. Moja obecna wiedza w temacie nakzauje siegac glebiej!

Za nim podjalem decyzje o produkcji goodyearow w Polsce przemierzylem pol Swiata. Odwiedzalem fabryki oraz male manufaktury w Hiszpanii, Wloszech, Francji oraz ostatnio Chiny gdzie, o dziwo, produkowane byly i nadal sa buty metoda ramowa. Rowniez dla wielu znakomitych brytyjskich firm, ktore opisywane sa rowniez tutajna forum. Moje zaskoczenie bylo wielkie...ale coz, biznes to biznes jak widac.

Wiele nauki, trudnych chwil, blednych decyzji i zlych doradcow jeszce przede mna. W prawdzie wiem co znajduje sie w obuwiu firmy Nord i nie sadze aby mogli sie powstydzic przed innymi ale nie bede tworzyl tutaj zbednej reklamy. Natomiast moge napisac czym nie sa nasze buty pod nasza marka. Nie sa produktem masowym, istnym "skladakiem" wytwarzanym przez zapewne zwinne ale "tanie" rece na Dalekim Wschodzie. Wszystkie materialy,wierzchnie jak i wewnetrzne, sa ze skory najwyzszej jakosci sprowadzane z najbardziej renomowanych garbarni wloskich oraz francuskich a w przypadku Cordovana z USA. Jezeli chodzi o zastosowanie skory podeszwowej to nazwa Johan Rendenbach powinna ciut wniesc w temat. Oczywiscie podeszwy malowane recznie itp, itd...i moglbym tak dalej. Lecz czy to ma sens? W kazdym razie ja zyczylbym uzytkownikowi Parmigiano aby kiedykolwiek otrzymal mozliwosc zakupu obuwia w cenie 999 zl uwzgledniajac to co w nich jest!

Oczywiscie sa to moje zalozenia a rynek zweryfikuje rzeczywistosc....najwyzej pozostane wzbogacony o wielka kolekcje znakomitych butow dumny, ze moglem wniesc wklad ich stworzenie. Konczac wiec nutka samokrytyki jeszce raz WSZYSTKIM WESOLYCH SWIAT!

MF

Link to post
Share on other sites

Uspokoiłeś mnie z tą brytyjską klasyką , oczywiście życzę powodzenia na skąpym obuwniczo rynku polskim.Wszelako skupienie się głównie na tym że obuwie ma dobrze leżeć i służyć na lata to może być trochę za mało jak na nasze czasy , poza tym nie każde powielane wzorce sprawdzą się na naszym rynku.Czekam na prezantację modeli klasycznych informację o klasie zastosowanych skór , samej technologij szycia i ich konstrukcji no i przewidywanej cenie .

Jeszcze jedna uwaga na temat stylu , na jednym ze zdjęć są zielone lotniki byłyby świetne gdyby to nie szczęsne przeszycie które psuje całą ogólną lekkość butów takiego typy , i wygląda to niczym ''wielbłądzie kopyto '' wywalił bym odpowiedzialnego za to projektanta .

....no i tu tez tkwi problem. Dobry projektant na wage zlota!

Link to post
Share on other sites

Czekam na prezantację modeli klasycznych informację o klasie zastosowanych skór , samej technologij szycia i ich konstrukcji no i przewidywanej cenie .

Na oko więcej designu niż stylu.

 

Można prosić o dokładny opis technologii produkcji, źródło pochodzenia skór oraz ich jakość?

http://www.meka-shoes.pl/

Panowie, przykro mi to stwierdzić, ale chyba za dużo napinki - link Kozioł już wkleił i wynika z niego co wynika.

Mnie z kolei interesuje różnica pomiędzy Goodyear a goodyear flex? Czy ktoś mógłby to może bliżej przedstawić? Z postu wynika, że buty są produkowane w technologii GYW, a strona wskazuje na użycie zmodyfikowanego GY.

Design jest udziwniony (nie rozstrzygam czy francuski ala aubercy ale dla mnie to byłby raczej duży minus niż plus), ale np z pierwszego zdjęcia czarno czerwone adelaides, czarne wholelecut tassel loafers a z drugiego monki z zamszu i licówki wydają się być fajne/ciekawe i zrobione na całkiem fajnym kopycie i w mojej ocenie do potworków im daleko. Jak kolorki czarnoczerwone robi sobie ktoś z forumowiczów u szewca (a były takie zamówienie), czy też JK robi/ł je jako "house speciality" to jest ok, a tu już nie?

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.