Hugo

Pierwsze bespoke prośba o pomoc

125 postów w tym temacie

Widzialem ostatnio piekny granatowy prazek w flaneli od W. Bill'a no i Fox jak zwykle tez. 

Mam nadzieje, ze wyjdzie dobrze, mimo, ze testowy. 

1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Super wybór. Moim zdaniem flanela 270 g będzie bardzo fajna w Twoim zastosowaniu. Jakby co flanela więcej wybacza krawcowi moim zdaniem ;) 

1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł czas na moj pierwszy garnitur bespoke. Dokumentacja fotograficzna jest, projekt w glowie jako-tako też. Czy coś spoza poniższej listy powinienem przemyślec?

Marynarka:

- wypełnienie ramion

- wysokośc kozerki

- szerokość klap

- rodzaj kieszeni

- rodzaj wkładu piersiowego

- rodzaj wszycia rękawa 

Spodnie:

- wysokość stanu

- szerokość listwy w pasie

- ilość zakładek

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wysokość guzika w marynarce?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Marynarka: kształt kołnierza, wykończenie klapy w sensie zamknięta lub otwarta oraz samo wykończenie, kształt kozerki tzn kąt "rozwarcia" wielkość kieszeni jeżeli nakładane lub wielkość patki jeżeli z patką, szerokość zapasu w wszyciu rękawa na plecach, szerokość rękawa w szczególności w okolicach zgięcia i na dole, czynność guzików w rękawie, ilość zapasu w talii, kształt poły na dole, obecność i ilość szlicy z tyłu oraz ich wysokość, kształt i głębokość brustaszy, patka pod klapą do podtrzymywania wpinek, oprócz tkaniny na marynarkę trzeba wybrać też podszewkę, kontrę przy brzegach oraz rękawówkę. Marynarka musi sprawiać wrażenie dopasowanej, to najczęściej związane jest z szerokością w ramionach z tyłu, jak tam będzie dobrze spasowana to jest połowa sukcesu. Przy przymiarkach zrób zdjęcia z tyłu i przodu i także na ich podstawie podejmuj dalsze decyzje Zwróć uwagę także na widok z boku w talii czy marynarka z tyłu na tyłku ci się nie opiera, czy szkice się nie rozchodzą na boki, na gwiazdę z przodu w talii oraz nadmiar materiału z tyłu na karku przy kołnierzu, obecność okna pomiędzy rękawem a tułowiem. Kolejnym kluczem do super marynarki jest dopasowanie szerokości kołnierza do wielkości Twojego karku tak aby nie odstawał od kołnierza koszuli. Kołnierz nie może odstawać nie tylko w postawie zasadniczej, ale także po wykonaniu dowolnych ruchów w marynarce. Ona zawsze musi powrócić w to samo miejsce na ramionach. Sprawdź czy marynarka ci się nie zapada przy kołnierzu na wysokości kości obojczyka lub jeżeli jest wypełnienie czy nie ma zbyt dużej przestrzeni w tym miejscu po przyciśnieńciu. Kołnierz koszuli powinien wystawać z tyłu ok 1 cm ponad kołnierz marynarki oraz lekko nachodzić na kołnierz koszuli na ramionach. Przymiarki robimy zawsze w koszuli z zapiętym kołnierzem i przy zapiętej/spiętej szpilką marynarce. Koszula powinna być docelową aby wybrać wysokość wystającego mankietu koszuli spod rękawa marynarki max 0.7 cm w zależności od szerokości rękawa ze względu na możliwość podnoszenia się rękawa przy zagnieceniu przy użytkowaniu. Dopasowanie przodów w klatce sprawdzaj także po nabraniu powietrza. Dopasowanie pod rękawami powyżej talii sprawdzaj na plecach, tam nie ma wypełnienia które przekłamuje - chodzi i dopasowanie pleców z przodami którego brak charakteryzuje się pionowymi fałdami - duża część ludzi ma to w koszulach, więc zwróć uwagę u siebie - to widać akurat w nich z przodu. Wszycie rękawów sprawdzaj na siedząco przy lekkim nachyleniu do przodu, przy rozpiętej marynarce - czy nie wpijają Ci się nadmiernie z przodu w pachy

Spodnie to inna bajka

5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Panowie, to chyba mój pierwszy post, więc witam bardzo serdecznie.

Powoli przymierzam się do ugryzienia tematu bespoke. Mój staż w klasycznej elegancji jest ekstremalnie krótki, około roku. Forum znam od dawna, jednak dopiero ostatnio doszedłem do takiego poziomu (po przerobieniu fejsbukowych grupek, stron różnych blogerów itp itd), że faktycznie zaczynam rozumieć, o czym w ogóle piszecie :D Proszę o niebanowanie, jeśli moje pytanie już gdzieś się pojawiło. Mianowicie: czy istnieje jakiś kompleksowy i wyczerpujący przewodnik dla konsumenta w krawiectwie miarowym? Jakie tkaniny są najbardziej typowe dla danych krojów, jakie najbardziej eleganckie, jakie najbardziej wizytowe, a jakie bardziej codziennie - ale z omówieniem konkretnych marek i ich produktów, a nie z ogólnikami typu tylko wełna bez domieszki poliestru, a wełna 110s jest bardziej codzienna od wełny 150s. Na co uważać przy szyciu miarowym i jakie efekty przyniesie majstrowanie przy rożnych cechach garnituru?

W perspektywie 2 lat na liście czeka marynarka klubowa, garnitur dwurzędowy w prążek i kompletny zestaw wieczorowy (smoking w wariancie z pasem i dwiema kamizelkami wieczorowymi - czarną i białą) oraz koszulą frakową z usztywnionym gorsem i smokingową (w wariancie kołnierzyk wykładany+g.jubilerskie i plisowanie). Jak widać, u krawca chcę uszyć mniej typowe ciuchy, bo RTW po poprawkach dość dobrze na mnie leży (tak mi się przynajmniej wydaje), a po prostu ciężko dostać solidnie zaprojektowane powyższe elementy garderoby. Pierwsza realizacja za pół roku, bo chcę najpierw solidnie wsiąknąć w temat, by nie żałować wydanych pieniędzy :) 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie istnieje taki dokładny podręcznik. Najlepszym "podręcznikiem" jest doświadczenie drugiej osoby - może znajdź jakiegoś "działacza starszego stażem" który jest z Twojego miasta?

Swoją drogą życie weryfikuje rzeczywistość - kilka lat temu też chciałem uszyć sobie 5 rodzajów smokingu na "już"... Może na razie uszyj sobie jedną wersję (np. dwurzędowa, odpada kamizelka czy pas, bez koszuli frakowej), i jak się nim naprawdę znudzisz to wtedy pomyśl o tych innych wymyślnych opcjach.

Jeszcze dodam od siebie krótką radę - polecam ciężkie tkaniny.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Whale, zgadzam się. Ciężkie tkaniny są najlepsze. Dłużej wytrzymują, trwalsze, chociaż gorzej schodzą plamy, ale te znowuż się rzadziej robią niż na lżesjzych

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja za to nie preferuję ciężkich tkanin - jeżeli chodzi o pełen garnitur to preferuję jednak coś lekkiego, nie lubię czuć się skrępowany. Pod względem jakości też nie jest najgorzej, bo moje garnitury po 5 latach wyglądają dalej bardzo dobrze.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do bardziej doświadczonych osób. Właśnie wróciłem z pierwszego spotkania z krawcem, na którym omawialiśmy szczegóły garnituru. Zaznaczyłem, że zależy mi na lekkiej konstrukcji całości - wybrałem najbardziej miękkie płótno z oferty zakładu. Dodatkowo krawiec zaproponował całkowitą rezygnację z włosianki. I tutaj moje pytanie: czy będzie to dobre posunięcie, by marynarka była na samym płótnie?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy pytanie nie padło już na forum ale... Kozerka pod jakim kątem będzie lepiej pasowała przy bardzo prostych, niespadzistych ramionach? Czy bardziej pozioma nie podkresli tylko niepotrzebnie prostej linii ramion?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.01.2017 o 14:11, Friedman napisał:

Mam pytanie do bardziej doświadczonych osób. Właśnie wróciłem z pierwszego spotkania z krawcem, na którym omawialiśmy szczegóły garnituru. Zaznaczyłem, że zależy mi na lekkiej konstrukcji całości - wybrałem najbardziej miękkie płótno z oferty zakładu. Dodatkowo krawiec zaproponował całkowitą rezygnację z włosianki. I tutaj moje pytanie: czy będzie to dobre posunięcie, by marynarka była na samym płótnie?

Gdyby ktoś miał podobne wątpliwości - z mojego doświadczenia wynika, że to bardzo dobry pomysł. Marynarka wyszła świetnie - lekka konstrukcja, brak wypełnienia w ramionach; myślę, że będzie się dobrze nosić.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Friedman napisał:

Gdyby ktoś miał podobne wątpliwości - z mojego doświadczenia wynika, że to bardzo dobry pomysł. Marynarka wyszła świetnie - lekka konstrukcja, brak wypełnienia w ramionach; myślę, że będzie się dobrze nosić.

Pokaż ją zatem. 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli krawiec nie praktykuje (nie potrafi/boi się/nie chce mu się itd.) skracania rękawów od góry to można przypuszczać, że nie poradzi sobie z szyciem miarowym?

Pozdrawiam.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wątpliwości mają to do siebie, że przeważnie są uzasadnione, a potem każdy pluje sobie w brodę, że zamiast słuchać wewnętrznego głosu, to sam siebie przekonał, że jakoś to będzie :)

3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Albo ja źle rozumiem Twoją odpowiedź, albo Ty moje pytanie:)

Nie znam się na krawiectwie w ogóle dlatego nie wiem czy jeśli krawiec nie podejmuje się skracania rękawów od góry to oznacza, że nie ma fachu w ręce czy po prostu nie chce się babrać z tego typu rzeczami z różnych powodów. Dodam tylko, że ten sam krawiec powiedział, że szyje od zera. 

Stad też moje pytanie czy owe skracanie rękawów od góry może być papierkiem lakmusowym umiejętności krawieckich?

Pozdrawiam.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, że szyje przyzwoicie, ale tak jak nie podejmuje się skracania od góry, tak i się nie podejmie niektórych rzeczy przy szyciu od zera, więc zamiast bespoke spora szansa na MTM jego jedynego słusznego fasonu, który szyje od zawsze i który dopasowanie ma też jedyne słuszne, ustalone przed trzydziestoma laty. Hiperbolizuję, ale sądzę, że można się liczyć z upartością właśnie w takich zakresach.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Profesjonalny krawiec raczej podałby jakaś zaporową lub wysoką cenę, jeżeli mówi definitywnie nie - moim zdaniem nie umie (i np. już kiedyś się sparzył na tym, że nieudolnie to zrobił i klient reklamował) 

1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość uszycia garnituru jednorzędowego w przyzwoitej pracowni w cenie do 3 tys zł  z materiałem?  W grę wchodzą woj. zachodniopomorskie, lubuskie,dolnośląskie oraz wielkopolskie?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Bartek 00 napisał:

Czy jest możliwość uszycia garnituru jednorzędowego w przyzwoitej pracowni w cenie do 3 tys zł  z materiałem?  W grę wchodzą woj. zachodniopomorskie, lubuskie,dolnośląskie oraz wielkopolskie?

Jest to możliwe w systemie rozbudowanego MTM'u nawet w mniejszym budżecie w konstrukcji half canvas, i z renomowanych włoskich materiałów, ale mowa tu o woj. mazowieckim, Warszawie.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Bartek 00 napisał:

Czy jest możliwość uszycia garnituru jednorzędowego w przyzwoitej pracowni w cenie do 3 tys zł  z materiałem?  W grę wchodzą woj. zachodniopomorskie, lubuskie,dolnośląskie oraz wielkopolskie?

MTM we Wrocławiu zdaje się @Andells ma w takich cenach a w Poznaniu @Miler Spirits&Style miał niedawno promocje bodaj za 2500 za garnitur szyty ... musisz pytać bezpośrednio.

1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mtm chyba nie dla mnie -trudna atletyczzna sylwetka (barki i ramiona rozbudowane). W Milerze byłem osobiście mierzyć Phoenixa, ale nie było szans się zmieścić w rozmiarówkę. Jeżeli była promocja na szycie a nie na Mtm  to faktycznie dopytam u źródła.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Bartek 00 napisał:

Mtm chyba nie dla mnie -trudna atletyczzna sylwetka (barki i ramiona rozbudowane). W Milerze byłem osobiście mierzyć Phoenixa, ale nie było szans się zmieścić w rozmiarówkę. Jeżeli była promocja na szycie a nie na Mtm  to faktycznie dopytam u źródła.

Bespoke do 3k raczej niemożliwe do wykonania, chyba że z własnym materiałem to wtedy tak. Zaleta jest taka, że do szycia kolejnego można użyć konstrukcji zrobionej do pierwszego jeśli wymiary drastycznie nie uległy zmianie ;) 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3 hours ago, Andells said:

Bespoke do 3k raczej niemożliwe do wykonania, chyba że z własnym materiałem to wtedy tak. 

Czy w takim razie z własnym materiałem można u Was uszyć garnitur za 3k?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, tombar napisał:

Czy w takim razie z własnym materiałem można u Was uszyć garnitur za 3k?

Tak z własnym materiałem to jest jak najbardziej wykonalne,

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz